Uudised

10 toitu, mis vähendavad tselluliiti 

Tervis Plussi eriväljaane Kilo & Kalor, 19. august 2016, 10:10
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tselluliit kummitab vähemal või rohkemal määral pea 90% üle 20aastastest naistest. Mügarlikku ehk apelsinikoorenahka on isegi saledate reitel ja tuharatel, käsivartel ja kõhul. On aeg sellele vastu hakata!

1.     Lõhe.

Lõhe on rikas rasvarakke lagundavate antioksüdantide poolest. Lõhes sisalduvad oomega-3-rasvhapped kahandavad isu ja põletikuohtu, samal ajal tugevdades nahakudesid. Väheneb toksiinide hulk ja elavneb ainevahetus.

2.     Päevalilleseemned.

Päevalilleseemned sisaldavad rikkalikult E-vitamiini, kaaliumi, tsinki ja B6-vitamiini, mida on vaja lihaskoe ja naha talitluseks ning veresoonte normaalseks toimimiseks. B6-vitamiin on looduslik diureetikum, mis aitab kehast üleliigset vett väljutada.

3.     Tšilli ja Cayenneʼi pipar.

Neis tulistes pipardes sisalduv B6-vitamiin taastab ja tugevdab sidekude, mis on suurepärane relv soovimatute nahalohukeste vastu. Cayenne’i pipra toimeaineks on alkaloid kapsaitsiin, mis põletab kaloreid, toimib tõhusa detoksifitseerijana ja stimuleerib verevoolu keha pindmistesse kapillaaridesse.

4.     Tumedad marjad.

Mustikad ja sinikad soodustavad kollageeni tootmist, luues uut nahakude. Tumedad marjad sisaldavad antioksüdante, mis pidurdavad inimorganismi vananemisprotsesse.

5.     Õunaäädikas.

Õunaäädikas sisalduvad kaalium, magneesium ja kaltsium viivad kehast välja toksiinid ning kiirendavad ainevahetust. See omakorda vähendab stressihormoonide hulka, puhastab maksa ja tasakaalustab östrogeenide tegevust. Õunaäädikaga on võimalik ka kaalust alla võtta. Vähem rasva – vähem kehakonarusi!

6.     Roheline ja taimne tee.

Rohelises, võilille- ja ingveritees sisalduv aktiivaine Epigallocatechin gallate ehk EGCG soodustab ainevahetust ja kaalulangust ning takistab rasvade ladestumist. Tees peituv väike kogus kofeiini intensiivistab mürkide väljaviimist kehast. Miks mitte siis juba kohv? Sest selles sisalduv kofeiinihulk põhjustab vedelikupeetust, mille korral kogunevad rasvad naha alla.

7.     Oliiviõli.

Suurimaid vigu, mida naised teevad, on rasva kartmine! Monoküllastumata rasvhapete ja polüfenoolide poolest rikas oliiviõli hoiab tervena kilpnäärme, mis korralikult toimides soodustab ainevahetust, põletab rasva jaergutab naharakkude kasvu. Kasuta oliiviõli madalatel temperatuuridel küpsetamiseks ja tilguta seda köögiviljadele!

8.     Tume šokolaad.

Tähelepanu, šokohoolikud, te ei pea oma lemmikmaiusest loobuma, et nahka trimmis hoida! Looduslik kakao on tulvil antioksüdantidest, mis aitavad tugevdada südame ja veresoonte seinu ning kaitsta keharakke vabade radikaalide kahjuliku mõju eest. Eestis koostatud toidusoovituste järgi on magusa päevaseks piirkoguseks 2–4 portsjonit, kusjuures 1 portsjon on 10 grammi šokolaadi.

9.     Hummus.

Hummus ehk kikerhernepasta on äärmiselt väikese glükeemilise indeksiga, mis tõstab veresuhkrutaset aeglaselt ja vähem, sest organism seedib seda kauem. Kuna rasva ladestava hormooni insuliini tase väikese glükeemilise indeksiga toitude söömisel ei tõuse, on rasvarakkude levimine ja tselluliidi teke takistatud.

10. Safran.

Safran sisaldab põletikuvastaseid komponente, mis takistavad rasva vohamist. Kõigest mõni milligramm seda vürtsi pärsib söögiisu ja tekitab täiskõhutunde, aidates vähendada kehakaalu. Riputa safranit avokaadolõikudele, mis on tervislik vahepala, või lisa seda oma lemmiksalatikastmesse!

Samal teemal

16. jaanuar 2017, 15:50
Tselluliit kimbutab? Püüa seda peletada nende kummaliste vahenditega.
3. detsember 2016, 10:40
Tselluliit kimbutab? Ehk leiad abi nendest kuuest nipist?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee