Uudised

Artikkel ilmus esmakordselt Tervis Plussis 2015. aasta oktoobris. 

LÕUNALAUA UUED LEMMIKUD: Toortatar 

Marie-Helene Sarapuu, 27. juuli 2016, 07:09
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kellele kartul, riis ja tatar on tüütuks muutunud, saavad nüüd katsetada uute tulijatega. Uutest teraviljalaadsetest toitudest aitavad paremini aru saada toitumisnõustaja Signe Muuk ning toidublogide kokkama.ee ja linnuliha.ee autor Ragne Värk. 

 

Toortatar

Tatar on meile ju tegelikult teada-tuntud toiduaine, kuid viimasel ajal on üha enam hakatud rääkima uuest ja huvitavast toortatrast. Paljudele on üllatus, et tatar on tegelikult hoopis seeme – rabarberi ja hapuoblika sugulane, mitte teravili. Seega on see suurepärane kiudainete ja energia allikas inimestele, kes ei talu gluteeni.

Toortatar on aga tatra veelgi kasulikum versioon. Kerge pähklise maitse ja roheka tooniga toortatar on tatar, millelt on kestad eemaldatud kuivkoorimisega. See tähendab, et tatart ei ole kuumutatud ning tänu sellele on säilinud rohkem kasulikke aineid. Toortatras on rikkalikult flavonoide, mis parandavad vereringet. Eriti palju sisaldab toortatar selliseid aineid, mis tugevdavad C-vitamiini toimet ning käituvad antioksüdantidena. Samuti on toortatras letsitiini, mis aitab vähendada isu rasvase toidu järele.

Kuidas kasutada?

Toortatart leiab mahepoodidest, kuid üha enam näeb seda juba ka suuremate kauplusekettide riiulitel. Sõltuvusttektitavalt maitsev on krõbe röstitud toortatar, mida saab tarvitada lisandina salatites ja suppides, kuid mis on kõige parem pähklite asemel niisama nosimiseks. Toortatar on ka alternatiiv riisile – pane lihtsalt toortatar külma veega ööseks külmkappi likku või lisa 15 minutit enne söömist kuuma vett. Mõlemal juhul loputa sõelal. Toortatrajahust tulevad ka maitsvad pannkoogid ja küpsised.

100 g keedetud tatart – 92 kcal

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee