Seeniorsport | Sinu treener

Vanadus ja tervis 

Liigume.ee, 8. juuli 2015, 12:46
Foto: PantherMedia/Scanpix
Tervis on meie elu tähtsaim koostisosa. Just terve organism suudab palju tervisehäireid ära hoida.

Peaksime varakult mõtlema sellele, et tulevikus tervem olla – olgem kehaliselt aktiivsed kogu elu ja sisendagem seda regulaarselt oma lastele. Paraku on elus nii, et kuigi oleme kehaliselt väheaktiivne, ei haigestu me veel esialgu. Kui aga haigestume, on kahjuks juba hilja. Mida mugavam on elu, seda vähem me liigume, seda enam ja valesti toitume… ja sagedamini tulevikus haigestume. Liikumisvaegus vähendab lisaks kehalisele ka meie vaimset seisundit.

Haigusi on enam just arenenud riikides ja just seepärast on vastavad haigused ka saanud nime - tsivilisatsiooni haigused. Paraku algab vähene liikumine ja vale toitumine peale juba lapseeast, maailmas suureneb üha enam ülekaaluliste laste arv. Kui hiljem lisanduvad regulaarne suitsetamine ja alkohol, saabuvad ka tervisekahjustused varem. Paraku on liikumisvaegus suurendanud varajaste surmajuhtumite arvu lausa ühe kolmandiku võrra. Austria teadusuuringutes leiti, et liikudes päevas jalgsi 8 km, on surmajuhtumite arv poole madalam. Kuid isegi juba 2,4 km päevas vähendas surmajuhtumite arvu ligi 40%. Seepärast peaksime varakult mõtlema tulevikule.

Peaksime liikuma kogu elu aktiivselt, sest pidev liikumisvaegus ja mugav elu põhjustavad paraku meil varem või hiljem raskeid terviskahjustusi (F.W.Booth 2002).

- Degeneratiivsed südame – vereringe haigused, kõrgvererõhutõbi, rinnaangiin, südameinfarkt, veresoonte haigused, unehäired

- Ülekaal ja sellest tingitud haigused

- Suhkruhaigus

- Rasva ainevahetuse häired, peamiselt kõrge kolesteriini, kõrge triglütseriidide ja LDL (ehk „“halva kolesteriini“) ja madal HDL (ehk „hea“ kolesteriini) sisaldus veres

- Vähihaigused, eriti rinnavähk ja jämesoole vähk

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee