Seeniorsport | Sinu treener

Liigume alati 

Liigume.ee, 8. juuli 2015, 12:40
Foto: PantherMedia/Scanpix
Me peaksime liikuma iga päev, tundma sellest rõõmu, olema kogu elu tugevam ja tervem.

Paraku on meie kehaline aktiivsus oluliselt langenud, sest:

1. vaatame kodus sageli televiisorit;
2. kuulame raadiot;
3. istume arvuti taga;
4. arvuti võtame kõikjale kaasa;
5. pesu peseme pesumasinaga;
6. kodus ja/või tööl sõidame liftiga;
7. sõidame pidevalt autoga jne.

Alustada pole kunagi hilja, kuid seeniori eas peame üht teist teadma oma organismi ehitusest ja talitlusest selles vanuses.

Kehalise aktiivsuse tagavad tugevad lihased ja luud, hea liigeste liikuvus, tugev süda, elastsed veresooned, terved ja tugevad kopsud jne. Kui alustame regulaarse liikumise ja spordiga alles seeniori eas, võime õigesti harjutades siiski veel palju saavutada.

Vanuselised muutused tugi – liikumisaparaadis viivad lihasjõu langusele, samuti ei suurene lihasjõud enam nii kiiresti kui noores eas. Nii võib 70kg raskusel treenimata mehel lihasmass langeda 30. - 70. eluaasta vahemikus 36 kg massilt kuni 23 kg-ni.

Järgnevalt mõned aktiivsed tegevused ja kehalised harjutused, mida on vanemas eas lihtne sooritada. Vajame vaid vähe ruumi ja tugevat tahtejõudu. Harjutused on jaotatud vastavalt kehalisele aktiivsusele mitmesse rühma:

1. Liigume iga päev
2. Katkestame korraks töö
3. Jõutreening seenioritele

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee