Liikumine ja tervis | Sinu treener

Seitse nippi kõhurasvast vabanemiseks (2)

Õhtuleht.ee, 11. september 2021 22:33
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kõhupiirkonda ning siseorganite ümber kogunenud rasv tõstab oluliselt riski haigestuda teise tüübi diabeeti ning südamehaigustesse. Kuidas tülikast kõhurasvast lahti saada?

Fitbie annab seitse soovitust selle kohta, kuidas tülikast kõhurasvast lõplikult lahti saada.

Samal teemal

* Liigu! Kui kõhurasvas pole muud head, siis see küll, et see allub väga hästi aeroobsele treeningule. Sestap jookse, sõida rattaga, treeni või tee ükskõik mida, mis sulle meeldib ja pulssi üleval hoiab, kirjutab Fitbie. Kõhurasvast vabanemisele mõeldes on kõrge pulsiga treenimine vastupidavust nõudvast treeningust olulisem.

* Söö polüküllastumata rasvhappeid. Rootslased tegid kindlaks, et küllastunud rasvhapete söömine soodustab kõhurasva tekkimist erinevalt polüküllastumata rasvhapete söömisest. Selliseid rasvu leidub näiteks pähklites, seemnetes ja kalas.

* Tarvita äädikat. Jaapanis läbi viidud uuring näitas, et kui rasvunud inimesed sõid kaheksa nädala jooksul kuni kaks supilusikatäit äädikat päevas, kaotasid nad tõhusalt rasvu, eriti kõhurasvu.

* Harrasta joogat! Et jooga eesmärgiks on vähendada organismis kõhurasva teket soodustava stressihormooni kortisooli teket, on lõõgastavast joogast igal juhul kasu!

* Maga piisavalt. Paljud uuringud kinnitavad, et vähese unega inimestel koguneb kõhurasva keskmisest rohkem.

* Joo rohelist teed. Rohelises tees leiduvad antioksüdandid katehhiinid aitavad kõhurasvast vabaneda juhul, kui teed ka mõõdukalt trenni. Paras kogus on kaks-kolm tassi teed päevas.

* Söö kiudaineid. Piisav ports on vähemalt kümme grammi päevas.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee