Menüü vundament lao teraviljatoodetest ja köögiviljadest

Foto: Pixabay
Toimetas Silja Paavle 21. september 2022 14:21

Ilmselt on kõik pereemad olnud ühel hetkel kimpus küsimusega, mida perele õhtuks süüa teha. Üha populaarsem on planeerida kogu nädala menüü korraga, kuna see aitab kokku hoida nii aega kui ka raha. Kuidas aga menüü planeerimisel tervislikkust silmas pidada? Tervise Arengu Instituudi toitumise ekspert Tagli Pitsi annab nõu.

Eksperdi sõnul võiks menüü planeerimisel lähtuda toidupüramiidist, mis näitab soovituslikke nädala toidukoguste proportsioone toidugruppide kaupa. „Toidupüramiidis on viis põhitoidugruppi, milleks on puu- ja köögiviljad ning marjad, kartul ja teraviljatooted, piim ja piimatooted, lisatavad toidurasvad, pähklid, seemned ja õliviljad ning viimaseks kala, liha ja munad. Valmistades ise kodus toitu värsketest toiduainetest, saab paremini tagada, et kätte saadakse kõik organismi toimimiseks vajalikud ained,“ rääkis Pitsi.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon