Parim viis näolihaseid toniseerida on joogatreeneri ja loodusterapeudi Mai-Liis Kivistiku sõnul näojooga.

Foto: Erakogu
Silja Paavle 15. aprill 2022 15:49

Näos on üle poolesaja erineva lihase, mida toonuses hoides on kogu nägu tugevam ja tervislikum. Parim viis näolihaseid toniseerida on joogatreeneri ja loodusterapeudi Mai-Liis Kivistiku sõnul näojooga.

Mai-Liis Kivistik toob välja kümme head põhjust, miks näojoogat teha.

1. See on odavam kui ilukirurgia ja kreemid.

Erinevalt ülehinnatud iluprotseduuridest ei maksa näojooga midagi ning selleks kulub kogu päeva jooksul kümmekond minutit. Arvestades, milline ajakulu on käia erinevates hooldustes või leida poest endale sobivaid (kalleid) kreeme, tundub peaaegu rumal mitte näojoogat proovida.

2. See on organismile tervislik.

Tervisliku eluviisi sõber teab, et Botox on mürk, mis halvab lihase. Lisaks sisaldab enamik vananemisvastaseid kreeme parafiini, mineraalõli, tugevaid lõhnaaineid ja mitmeid muid soovimatuid koostisosi. Näojooga on aga pikaajaliste tulemustega, 100% looduslik meetod, mis aitab aeglustada vananemist ja olla kõrge eani särava nahaga. Näojoogas ei kasutata nõelu ning pole vaja karta, et sära on saavutatud toksiinide abil.

3. See aeglustab vananemisprotsesse.

Mida rohkem me haigutame, kissitame silmi või kortsutame kulmu, seda rohkem kortse aastatega koguneb. Kuigi see on elu loomulik osa, saab näojooga aidata aeglustada vananemise progresseerumist. Tihti ei mõelda sellele, et kortsud tekivad ka teatud näoilmed sageli sooritades ehk harjumusest. Kuid ka näojooga võib olla harjumus!

4. See aitab pingeid vabastada.

See on uskumatu, kui palju stressi kanname õlavöötmes ning need peegelduvad omakorda kortsudena kaelal ja näol. Näojooga lisab teadlikkust nendest lihastest, samuti erinevatest viisidest, kuidas leevendada pinget. Mõni naine on näojooga abil vabanenud ka kroonilisest kaelavalust.

5. See aitab turseid eemaldada.

Kogu näo turse, eriti hommikuti, on üks levinumaid probleeme, millega naised kokku puutuvad. Kui ärkad paistes, tähendab see, et lümfiringe ei tööta korralikult ja kõik toksiinid jäävad kehasse kinni, mõjutades nii sinu välimust kui ka tervist. Seega on ülitähtis hoida lümfivool sujuv. Kõige parem viis lümf liikuma saada on teha näoharjutusi või kasutada näorullikut. Veel enam, kui sul on lõualuu piirkonnas lihased pinges, siis ka see võib lümfisõlmi blokeerida ja lümfivoolu takistada.

6. See toniseerib näo- ja kaelalihaseid.

Näojooga on trenn, mis tähendab, et see toniseerib ja pinguldab kogu nägu. Neid lihaseid treenides paraneb ka vereringe, mis stimuleerib kollageeni tootmist ja toetab noorusliku naha säilimist.

7. See vabastab stressist.

Näojooga on mõeldud ka meeli stressist vabastama ning toimima liikuva meditatsioonina. Näojooga on tegelikult üsna sarnane teiste joogastiilidega – seda harrastades toniseerid lihaseid, see soodustab vereringlust ning mõjub samal ajal ka sügava hingamise saatel mediteerimisena. Täpselt nagu joogaski, võib kuluda veidi aega, enne kui asenditest lõpuni aru saad.

8. See tõstab enesehinnangut ja enesekindlust.

Olgem ausad – kui näed parem välja, tunned end automaatselt paremini ja hindad iseennast rohkem.

9. See tõstab tuju.

Näojoogas on mitmeid tobedaid asendeid, mille tegemine lihtsalt toob naeratuse näole. Mõnus on teada, kuidas õnnehormoonid tekivad puhtalt tobedusi tehes, mis samal ajal on tervisele ja välimusele veel ka kasulikud.

10. See parandab silmanägemist.

Näojooga harjutuste seas on erinevaid variatsioone ka silmalihastele. Neid sooritades ja silmaümbruse lihaseid treenides arendad lihastoonust ja toetad lümfi tööd. Mitmed naised on maininud, et nende nägemine on igapäevase näojooga praktika tulemusena paranenud.