Foto: Pexels
Silja Paavle 18. juuli 2022 14:59

Et kaalu langetamine oleks tervislik, nõuab see pikka aega kestvat pühendumist, kindlameelsust ja järjepidevust. Et see oleks lihtsam, tasub meeles pidada kümmet põhitõde.

1. Söö hommikusööki. Inimesed, kes söövad hommikuti, võtavad paremini kaalust alla. Hommikune söömine käivitab ainevahetuse, mis võimaldab kaloreid põletada, kirjutab YourTango.

2. Jälgi, mida sööd. Parim ja kindlam viis kaalust alla võtta on loobuda töödeldud toidust ja asendada see värske kraamiga.

3. Piira toidukoguseid. Ka tervislike toitudega ei maksa liialdada, sest kui sa sööd rohkem kui vaja, on kaalu raske säilitada. Jälgi toidukordade ja portsude kalorsust.

4. Tee trenni. Kui soov kaalust alla võtta on kindel, ei piisa 15-minutilisest treeningust mõned korrad nädalas. Kaalu langetamise sooviga pead treenima järjepidevalt ja teadlikult.

5. Sea endale väikesed eesmärgid. Kaalulangetusperioodil on kasu sellest, kui seada endale väikeseid vahe-eesmärke. See näitab paremini arengut ning viib kindlamalt lõppeesmärgi poole.

6. Joo vett. Paljud inimesed ajavad janu näljatundega segamini. Igatahes aitab vee joomine hoida keha vormis ja vältida liigset söömist.

7. Planeeri ette. Ka kaalulangetusperioodil võib end premeerida millegi heaga, kuid planeeri see ette, et oleks siht, millele keskenduda.

8. Tee jõutrenni. Jõutrenni ei takista kaalu langetamist, vastupidi. See suurendab lihasmassi ja kiirendab ainevahetust.

9. Puhka. Igal öösel tuleb korralikult magada seitse-kaheksa tundi, siis on kehal piisavalt energiat. Ebapiisav uni suurendab söögiisu ja raskendab ka tulemuslikku treeningut.

10. Jää positiivseks. Kohtle end ka kaalulangetusperioodil hästi, siis tunned, kuidas suudad paremini eesmärgile keskenduda. Säilita huumorimeel, ela päev korraga ja mõtle positiivselt.