Foto: Pexels
Liigume.ee 18. juuni 2022 11:47

Treenima peab, ent sellega tasub piiri pidada. Trenniga endale liiga tehes võivad sind ohustada järgnevad viis tervistkahjustavat asja.

* Stress. Liigne treenimine koormab keha ja tekitab stressi, kirjutab Spoon University. Kui seda on liiga palju, tõuseb kehakaal, nõrgeneb immuunsüsteem ja tekkida võivad ka seedehäired. Ka kurnatus, pidev halb tuju ja unehäired on märk ületreenimisest.

* Kehv immuunsus ja kiirem vananemine. Et trenni tehes vajab keha rohkem hapnikku, hakkavad oksüdeeritud rakud vabu radikaale tootma ning ületreeningu korral jõuab kehasse neid liiga palju. See kahjustab aga immuunsust ja kiirendab välimuse vananemist.

* Kurnatud süda. Kui treenimine iseenesest on südamele kasulik, siis ületreeninime teeb südamele seda kurnates tõsist liiga.

* Kurnatud lihased. Lihased saavad kasvada, kui nad saavad pärast treeningut taastumiseks aega. Kui sa endale hõlpu ei anna, ei saa lihased taastuda ning suureneb oht vigastusteks.

* Üksildus. Trenn võib anda energiat ja teha tuju heaks. Kui sind peale treeningu aga muu ei huvita, jääd peagi üksikuks.