Sinu spordiala | Sinu treener

Poks või jalgrattasõit vees – milline vesiaeroobika stiil mida tähendab? 

Liigume.ee, 23. november 2021 09:30

Foto: Panthermedia

Vesiaeroobika on tõhus kaloripõletaja – ainuüksi ühes trennis võid kaotada juba paar kilo. Milline vesiaeroobikastiilidest tundub tõhusaim?

Süvaveeaeroobika

Sügavas vees toimuv treening, nii et jalad põhja ei ulatu. Et aga trennilised põhja ei vajuks, pannakse keha ümber kummivöö. Ja niimoodi, vöö ümber piha, sügavas vees sumades see treening käibki. Tehakse jalatõsteid, -viibutusi, hüppeid jne, kõik lihased saavad korralikult treenitud. Trenn on kohe algusest peale hästi tempokas, nii et ainus mõte on, kuidas veel järgmise harjutuse ära teha jaksaks. Treener käib ja kontrollib pidevalt, nii et mingit viilimist ei ole. Treenib hästi vastupidavust. Tõhusaim vesiaeroobika, tavalisest jalad-põhjas-tunnist palju etem! Ja mis põhiline – lihased pole pärast trenni üldse valusad! See kehtib küll kõigi vesiaeroobikastiilide kohta.

Vesijooks

Treenitakse samamoodi sügavas vees nagu süvaveeaeroobikas. Keha ümber käib samuti kummivöö, ent lisaks pannakse ka jalgade ümber kummimansetid. Joostakse basseini ühest otsast teise, poolest basseinist ulatuvad jalad põhja, nii et poolt maad on lihtsam läbida. Vahepeal liigume edasi hüpates või teeme jooksu pealt käte ja jalgadega igasugu harjutusi. Ei ole nii raske kui süvaveeaeroobika, ent siiski väga tõhus.

Aqua­Aerobics

Klassikaline vesiaeroobikatund. Tehakse lihtsamaid harjutusi, hüppeid ja tantsulisi samme, ent need on tõhusad, kui just ise ei viili ja kergemalt hakkama saada ei ürita. Trenni muudavad vaheldusrikkamaks erinevad abivahendid, meie tutvumispäeval kasutati kummist poksikindataolisi raskusi ja nuudleid. Need lisavad ka koormust, suurendades nii jõudu kui ka vastupidavust.

Fatburn

Et iga harjutust tehakse vaid mõni kord, tundub see trenn ühe suure sahmimisena. Üsna lihtne trenn, midagi üle jõu käivat pole. Läbi treenitakse kogu keha. Käte küljes taas poksikindalaadsed kummiraskused.

AquaPump

Tõsine lihastreening, ei mingit karglemist. Kõigepealt väike soojendus, siis kummihantlid kätte ja harjutused alaku. Treenime hoolega käelihaseid, vahepeal jalgu ja siis jälle käsi. Veidi hakkab trenni ajal isegi jahe. Lõpuks tehakse ka kõhulihaste harjutusi. Trenn võtab hästi läbi lihased, ent vastupidavust ei treeni.

AquaInterval

Üsna tõhus vastupidavustreening madalas vees. Põhimõte seisneb kõrgema ja väiksema intensiivsusega harjutuste vaheldumises. Trennis aga tundub, et rohkem on raskemaid harjutusi. Palju on jalatõsteid ja jalgu tuleb tõsta ikka kõrgele, veest välja. Abivahenditest on kasutusel käes hoitavaid lendava taldriku taolised raskused.

AquaCombat

Jälle võitluskunstide elementidega treening, kuigi tund on rahulikum ja lihtsam kui Aqua­Box, ent see võib tuleneda ka konkreetsest treenerist. Käes jälle poksikinnaste moodi kummiraskused. Ühte harjutust tuleb teha liiga kaua ja liiga sageli, nii et silm vilksab nii mitmelgi korral kella peale, et palju aega veel tunni lõpuni on jäänud. Enim treenitakse käsi ja jalgu.

AquaBox

Poks vees. Tõsi, kedagi küll vastamisi ei panda, tümitatakse lihtsalt vett. Jalgade ümber käivad kummimansetid, käte ümber poksikindalaadsed raskused. Kogu trenni jooksul on tempo kõrge. Palju vatti saavad käed, aga ka jalad, neid kahte kehaosa treenitaksegi põhiliselt. Trenn erineb teistest vesiaeroobikatest, sest siin ei tehta lihtsalt järjest erinevaid harjutusi, vaid õpitakse selgeks kava.

Huvitav ja tõhus trenn. Ja eriti mõnus on see, et saad päeva pinged ja paha tuju endast vette välja poksida.

PowerRing

Pärast 20minutilist tõhusat soojendust jagatakse trennilised väikestesse gruppidesse ja iga grupp hakkab tegema oma harjutust – kes käärhüppeid, kes hantlitega käelihaste harjutusi, kes astuma stepipingile jne. Ühte harjutust tuleb teha minuti jagu ja siis tuleb edasi liikuda nn teise jaama ehk hakata tegema järgmise grupi harjutusi. Iga jaama läbib üks inimene kaks korda. Jaamas saad harjutusi tehes ise valida tempo ja intensiivsuse, ent ühest jaamast teise sumamine tundub ajaraiskamisena.

Jalgrattatreening vees – kõlab üsna jaburalt, kas pole? Mis sest rattast sinna vette veel vedada, võiks ju niisama vändata teist? Trenni algul tuleb rattatrenažöörid ise basseini äärde veeretada ja siis vette visata. Õnneks treener juhendab ja abistab esimest korda trenni tulnuid. Sätib lenkstangi ja sadula õigele kõrgusele ning paneb paraja raskuse väntadele. Omapärane treening, aga pikapeale kisub veidi igavaks see väntamine.

VesiStep

Step-aeroobika vees. Iga trenniline saab endale lõbusa kollase stepipingi ja kätte kummiraskused. Üsna raske ja tõhus treening, vatti saab kõvasti, aga samas märksa lõbusam kui tavaline vesiaeroobika. Tunni lõpu poole vahetame käes olevad kummiraskused suuremate hantlite vastu. Kogu keha saab korralikult läbi treenitud.

AquaTone

Samuti hea lihastreening, ent eelmisest märksa vaheldusrikkam, harjutused ei muutu tüütavaks. Harjutusi tehakse vaheldumisi kätele ja jalgadele, seega on tempo vahelduv – jalgade harjutused võtavad rohkem võhmale ja siis on hea vahepeal jälle käsi treenides rahuneda. Käelihaste treenimiseks võetakse kätte raskused. Ei ole väga raske trenn, keskmise koormusega.