Sinu spordiala | Sinu treener

Poksija Astrid Johanna Grents: treeningul õpid võistlema iseenda ja oma deemonitega, mitte teistega 

Toimetas Silja Paavle, 21. november 2021 22:49
Foto: Rain Jüristo

„Poks on kasulik nii füüsilisele kui vaimsele tervisele. Poks parandab tohutult koordinatsiooni, kiirust, reaktsiooni ja annab südamele väga hea koormuse,“ lausub Kevin Renno Võitlusspordi Akadeemia treener ja poksija Astrid Johanna Grents.

See on mitmekülgne spordiala, mõni trenn arendad poksitehnikat, mõni trenni teed rohkem vastupidavustööd poksikotil, mõni trenn spordialaspetsiifilist ÜKE-t jne. „Poksides töötab terve keha, seega energiakulutus on ka üsna suur. Lisaks arendab see keskendumisvõimet, poksides pead olema hetkes kohal ja ei saa teistele asjadele mõelda, muidu võid vastu nina saada lihtsalt,“ kirjeldab ta.

Spordiga tegelemine annab juurde enesekindlust

Grents usub, et naiste puhul aitab poks kindlasti aidata lahendada ebakindlustunnet oma keha osas. „Tihtipeale kiputakse ennast teistega võrdlema, eriti noored. Usun, et poksitrenni või üleüldse spordiga tegelemine annab neile palju enesekindlust juurde, sest regulaarse treeninguga muutub keha ja meel tugevamaks ning vastupidavamaks. Treeningul õpid võistlema iseendaga ja oma deemonitega, mitte teistega,“ ütleb ta.

Ta räägib oma kogemusest, et enne poksisaali astumist oli ta väga tagasihoidlik noor tütarlaps ja pigem ei julgenud inimestega suhelda, talle meeldis pigem olla omaette. „Treeningsaalis aga pole ma üksi ja olen sunnitud suhtlema trennikaaslastega. Olen leidnud omale sealt kõige ustavamad, paremad ja toetavamad sõbrad üldse! Tänu neile olen suutnud end oma koorikust välja ajada ja julgen teistele oma tõelist mina näidata,“ rõõmustab ta.

Ta räägib ka, et poks on tal aidanud üle saada ka rasketest eluperioodidest. „Ükskõik, mis mul elus ei juhtuks, kui lähen poksisaali, siis saan mõelda ainult poksist ja ei millestki muust. See aitab korraks oma mõtted peast välja lülitada ja keskenduda hetkele. Olen väga suur ülemõtleja, seega poks aitab hoida mu hinge rahulikumana,“ räägib ta.

Grents toob välja, et annab igas trennis endast parima ja see eneseületamine annab tohutult julgustust juurde olla järgmine kord veelgi parem. Lisaks annab ka väga kiirelt hea füüsilise vormi, hea väljanägemise, sest poksitrennis töötab kogu keha ja energiakulu on suur.

Muidugi enda oskuste proovilepanek võistlustel annab samuti palju enesekindlust juurde. „Üllatan ennast igakord sellega, milleks ma tegelikult võimeline olen,“ on ta rahul.

Ta lisab, et eneseväljendusoskus paraneb ka tohutult, kui ta treeneritööd teeb. Ta selgitab, et inimesed, kes trennis käivad on väga erinevad, seega peab ta iga inimesega erinevalt suhtlema. Mõnele sobib karm lähenemine, mõnele peab leebemalt asju seletama, nii et eneseväljendusoskus areneb kindlasti.

Palju trennis käia, oleneb eesmärkidest

Kui tihti trennis peab käima, Grents üheselt vastata ei oska. Ta põhjendab, et see on täiesti individuaalne ja oleneb palju eesmärkidest. Kui on soov saada lihtsalt tehniliselt ja füüsiliselt paremaks poksijaks ning teha seda ala harrastustasemel, siis on vaja vähemalt kolme treeningut nädalas, et toimuks mingi areng. Sportlastel muidugi rohkem, 4-6 spordispetsiifilist treeningut nädalas ning lisaks üldfüüsilise ettevalmistuse treeningud.

Ta rõhutab, et poks on eelkõige oskussport ja palju on vaja tehnikat korrata, et midagi meelde jääks, seega usub ta, et alla kolme trenni nädalas ei ole väga mõtet käia.

Kindlasti komplimenteerib poksitrenne erialane ÜKE treening ja vastupidavusalad nagu jooks, ujumine jne. Grents selgitab, et seda pole vaja harrastussportlasel võib olla nii väga suures mahus, kuid tõsisel võistlussportlasel küll. „Mina arvan, et tasub oma treeningud mitmekülgsena hoida ja teha poksi kõrvale jõutreeningut ja jooksutrenne, nii ei teki kergelt ülekoormusvigastusi ja tüdimust poksi vastu ning spordikarjäär on pikem,“ usub ta.