Toitumine | Sinu treener

TOITUMISNÕUSTAJA SOOVITAB: valmista tervislik restoranivääriline roog vähem kui poole tunniga 

Toimetas Silja Paavle, 20. oktoober 2021 23:33

Kana-hernerisotto

Foto: Erakogu

Alati ei pea restoraniväärilise toiduelamuse saamiseks restorani minema või sealt kaasa tellima. Vähem kui poole tunniga valmib roog, mis on nii maitsev, justkui oleks see mõne meisterkoka tehtud. Lisaks on see roog saanud heakskiidu ka toitumisnõustajalt Teele Tederilt.

„Seda, et köögiviljad on tervislikud, teavad juba ilmselt kõik. Kuid seda, et kõikidest köögiviljadest tuleks koguseliselt kõige enam eelistada just rohelisi köögivilju, on juba vähem teada fakt. Miks just rohelisi, sellel on väga lihtne põhjus. Nimelt sisaldavad rohelised köögiviljad kõige enam meile eluks vajaminevaid vitamiine ja mineraalaineid,“ ütleb Talleggi saadik Teele Teder ning lisab, et just roheliste köögiviljade mitmekesisuse tõttu on see retsept suurepärane nii lõuna-, kui õhtusöögiks.

Kana-hernerisotto (neljale)

Vaja läheb: 400 g Tallegg koore-ürdikanaribasid, 2 sl oliiviõli, 1 sibul, 2 küüslauguküünt, 3 dl risotoriisi, 1 dl valget kuiva veini, 5 dl kanapuljongit, 0,5 sidruni mahl, 70 g parmesani juustu, 100 g suhkruhernekaunu, 100 g rohelisi (külmutatud) herneid, 2–3 sl hakitud värsket koriandrit või peterselli, soola ja musta pipart

Valmistamine: Prae õlis kanafileeribad ja tõsta kõrvale ootele. Kuumuta hakitud sibul ja küüslauk potipõhjas õlis klaasjaks. Lisa riis, prae segades minut-paar, kuni riisiterad muutuvad samuti klaasjaks. Lisa valge vein ja hauta mõni minut. Siis lisa vähehaaval puljong, lastes sel iga kord riisi sisse imenduda, rooga pidevalt segades. Kokku läheb hautamiseks aega umbes 15 minutit (riis peab jääma parasjagu al dente). Seejärel lisa tükeldatud hernekaunad, külmutatud herned, sidrunist pressitud mahl ja pruunistatud kanafileeribad. Kuumuta minuti jagu ja lisa ka riivitud parmesan, sega ja maitsesta soola ning pipraga. Tõsta kõrvale ja lase kaane all minuti jagu seista. Serveeri hakitud värskete ürtidega ning soovi korral riivi värskelt peale ka parmesani.