Sinu treener

Personaaltreener Gert Koovit: trennis tasub end võrrelda iseenda, mitte teistega 

Toimetas Silja Paavle, 17. september 2021 19:29

Personaaltreener Gert Koovit

Foto: Terence Dee

„Kui suvel tõmbas rohkem õues liikumine ja nüüd on soov treeningsaali tagasi minna, tuleb esimese hooga hoiduda üle pingutamisest,“ manitseb veerandsada aastat personaaltreenerina tegutsenud Gert Koovit.

Koovit tõdeb, et on selge, et paljudel on töö, lapsed, perekond, kodu ning trennis ei peagi käima iga päev – see on ülepingutamine ning pigem kahjulik. Täiesti nullist alustades on väga hea käia trennis 2-3 korda nädalas. Ka ei tohiks trenn alustades kesta üle tunni, võib olla isegi lühem. Küll aga võiks trenni teha üle poole tunni.

Ületreeninguks piisab vähesest

Kooviti sõnul on raske anda ühest vastust, mis harjutusi ja kui palju peaks tegema hakkama – see sõltub treenituse tasemest, kas teed kogu keha ühes treeningus või jagad kaheks. „Mina soovitan kesktasemel treenijatel, kes on üle pika aja saali tulnud, endise taseme kättesaamiseks treenida korraga vähem ja tihedamini,“ räägib ta ja lisab, et pigem võiks suurendada seeriaid – alguses teha 2-3 seeriat, siis juba 3-4 ja kui trenn venib pikemaks, jagada see kaheks.

Kindlasti ei tohiks endale ka liiga teha. „Ära jälgi kinnisilmi Instagrami staari treeningkava, kus on 8 harjutust jalgadele ja järgmised 5 päeva trepist alla ei saa!“ hoiatab Koovit, et just see on liialdamine ning teeb haiget.

Kusjuures ületreenimiseks ei pea üldse käima trennis kaua – piisab vaid 1-2 treeningust, kus minnakse nullist sajani ja liigesed muutuvad hellaks. Koovit rõhutab, et koormuse juurdepanemisega peab olema ettevaatlik. Ka ei tohi unustada soojendust ja lõdvestuse osa lõpus.

Nippe, kuidas tulemuslikult trenni teha

· Käi trennis pigem tihedamini, aga tee vähem

· Kui trennis kulub liiga palju aega telefonis, et end sisse häälestada, tee motiveeriv playlist valmis

· Mine trenni plaaniga, mida kavatsed trennis teha

· Tee see trennisutsakas ära ja tunned, et oled midagi korda saatnud!

Ära võrdle end teistega

Saalis treenides on motiveeriv, et ka teised teevad trenni. Kui kõik teevad, kuidas siis sina tegemata jätad.

Küll aga tunnevad paljud saalis alaväärsust, et teised on neist parimad. Koovit paneb südamele, et ei tasu end võrrelda teistega või veel hullem mõne spordistaariga – võrrelda tasub end vaid iseendaga ja sellega, kust sa alustad ning kuhu jõuad.

Ta soovitab trenne vaadata kui projekti. Kuskilt alustad ning kuskile tahad jõuda. Teekond aga jaga vahe-eesmärkideks.

Kui tuned, et jääd hätta, võta treener. Koovit naerab, et siis sa ei jõua teisi vaadatagi ja ennast teistega võrrelda, sest iseendaga on käed nii tööd täis.

Põhiline - ära muretse!

Üks treeneri ülesanne on tema sõnul vaadata, mis on sul head. „Mina kõigepealt vaatan, kuidas su keha töötab ja otsime välja, mis su kehas on superhead ning kuidas edasi tegutseda,“ räägib ta oma tööst.

Abi võib olla ka treeningsaali sõbraga minemisest. Koos treenides saab teineteist motiveerida ja kui trenn on meeldiv, seda vähem tõenäolisem on, et trenn jääb vahele. „Trennis oled juba võitnud, kui oled kaks korda nädalas kohal käinud!“ ütleb Gert Koovit.

Artikkel on valminud intervjuu põhjal, mille personaaltreener Gert Koovit andis Raadio 2 eetris saates R2 Pulss saatejuht Taavi Libele.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee