Sinu treener

Treenida saab ka diivanil lesides!

Personaaltreener Erik Orgu soovitab, kuidas pimeda aja saabudes end trenni minekuks motiveerida 

Toimetas Silja Paavle, 15. september 2021 10:37

Personaaltreener Erik Orgu

Foto: Erakogu

Sügise saabumine ning aastavahetus on tavaliselt kaks aega, kui inimesed annavad endale lubadusi end treenimise osas kokku võtta ning uue innuga alustada. Paraku jääb see ind väga tihti lühikeseks. Tuntud personaaltreener Erik Orgu annab nõu, kuidas leida endas igapäevaselt motivatsiooni trenni minna isegi siis, kui väljas on pime, külm ja tahaks hoopis mõnusalt voodis lesida.

Erik Orgu sõnul on meie laiuskraadide tüüpiline kaasnähe see, et niipea kui päike hakkab madalamalt käima ning ilmad muutuvad jahedaks ning pimedaks, hakkavad inimesed eelistama tubaseid tegevusi ning otsivad põhjuseid, miks mitte minna õue. Siiski tuleks endale aru anda, et terve eluviisi hoidmiseks tuleb kehaliselt aktiivne olla aastaringselt.

„Pimeda aja saabudes muutub ka paljude elustiil staatilisemaks, sest ilm on ju halb ja riided on pikad – nende vabanduste pärast kogutaksegi enamus ülekilosid. Seda on nii kaua tehtud ja ei pruugi pähegi tulla, et saab ka teisiti,“ räägib Orgu.

Jaluta pärast ärkamist

Kui paljud mõtlevad, et kena vorm ja hea tervis saabub kohe raskelt rauda rebima või trenni lõhkuma hakates, siis tasub taaskord üle korrata, et liigne agarus on ogarus, millega võib hoopis kahju teha. Pigem tuleks igapäevaselt pikkida tegevustesse vähemalt poole tunni ulatuses jalutuskäike ning vähemalt kümne minuti jooksul sellist liikumist, mis kergelt higistama paneb.

„Jalutamas tasub käia näiteks kohe pärast ärkamist, sest siis on rutiinist kergem kinni hoida. Päeval on kõigil palju tegemist ning siis muutub harjumus ebaregulaarseks. Jalutusmarsruudid võiks olla erinevad, siis ei teki tüdimust,“ jagab Orgu nippe.

Samuti on tema sõnul väga oluline jälgida toitumist, mis tagab heast enesetundest ning väljanägemisest peaaegu poole.

Kellast abi

„Süüa tuleks ka muudel hooaegadel suviselt ehk värske taimne toit ja madala rasvasisaldusega liha aitavad kenasti ülekilode vastu,“ õpetab Orgu. „Ära ei tohiks unustada vee joomist, mida võiks tarbida vähemalt kaks liitrit päevas.“

Üks peamisi põhjuseid, miks inimesed kergelt alla annavad, on see, et tulemusi on raske jälgida. Kui pärast nädalat aega aktiivset elustiili lemmikpüksid endiselt jalga ei mahu, on motivatsioonilangus kerge tulema. Selle vältimiseks soovitab Orgu kasutada monitooringurakendusi ja elektroonilisi abivahendeid. Näiteks toob ta Samsungi uue nutikella Galaxy Watch4, mis lubab kasutajal lihtsalt mõõta keha lihasmassi ning rasvaprotsenti.

Treeni diivanil lesides

„Inimene usub seda, mida ta näeb. Rasvaprotsendi kasvu ja languse jälgimiseks ei ole vaja isiklikku treenerit ja kallist masinat. Watch4 nutikell on ümber randme nagu tavaline kell, kuid lihtsa liigutusega on võimalik ära näha oma rasvaprotsent. Kui see on liiga kõrge, tuleb paremini toituda ja rohkem liikuda ning kell ütleb sulle, kui lähed õiges suunas!“ selgitab Orgu.

Neile, kes siiski leiavad, et treenimine on ajakulukas, soovitab Orgu kodus treenida muude tegevuste kõrvalt. Üsna väikese väljaminekuga saab endale koju muretseda hantlid või spetsiaalsed kummilindid, millega on  mõnus kodus treenida ükskõik millisel ajahetkel.

„Loomulikult nõuab hea väljanägemine aeroobset treeningut ja liikumist, kuid osa tööd saab ära teha kas või diivanil lesides ja teatud lihasgruppe treenides. Kõige alus on siiski pealehakkamine ja  järjekindlus,“ sõnab Orgu.

ERIK ORGU HEA VORMI NIPID

- Söö suviselt ja värskelt. Lisa menüüsse alati värskeid köögivilju
- Käi lisaks treeningutele jalutamas ning tee intervalltreeninguid, kus tavatempo vaheldub kiirema kõnniga
- Katseta uusi treeninguid
- Jälgi oma edusamme igapäevaselt ning võrdle neid sõpradega
- Muretse kodused lihtsad treeningvahendid, näiteks kummilindid

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee