Laste- ja noortesport | Sinu treener

Lapsed liikuma: need kolm asja püsigu meeles iga päev! 

Toimetas Silja Paavle, 21. september 2021 22:49
Foto: Unsplash

Laste vähene liikumisharjumus teeb pikemat aega muret. Terviseinfo portaal annab kolm soovitust, mida laste igapäevases liikumisaktiivsuses silmas pidada.

1. Ole iga päev vähemalt 60 minutit kehaliselt aktiivne.

  • Mõõduka intensiivsusega tegevused on näiteks jalgrattasõit, osalemine liikumismängudes.

  • Tugeva intensiivsusega tegevused on näiteks kiire jooksmine, ujumine, jalgpall jt sportmängud.

2. Tee vähemalt kolmel päeval nädalas lihaseid ja luid tugevdavaid harjutusi (näiteks hüppenööriga hüppamine, erinevad jõuharjutused).

3. Vähenda pikki istumisperioode. Selleks:

  • tee lasteaias ja koolis regulaarselt liikumispause;

  • vähenda televiisori, arvuti jms kasutamise aega;

  • võimalusel käi lühikesed vahemaad jala, mitte bussi või autoga;

  • jaluta bussi- või autosõitudel osa teest.