Sinu spordiala | Sinu treener

Seitse hoiatavat märki, et teed joostes oma kehale kasu asemel kahju 

Silja Paavle, 24. august 2021 23:37
Foto: Unsplash

Jooksmises pole justkui midagi keerulist. Ometi mõjutab jooksmine meie tervist ja ka kaalu siis, kui me jookseme õigesti. Seda valesti tehes ilmnevad kasu asemel hoopis ebameeldivad kõrvanähud. Mis viitab sellele, et sa jooksed valesti?

Womanitely toob välja seitse hoiatavat märki.

1. Lihaste valulikkus pärast igat jooksukorda. Kas teed enne ja pärast jooksmist soojendust, venitamist? Ära jäta soojendust vahele, sest see valmistab sind jooksuks ette. Samuti jälgi, et jooksid piisavalt vett.

2. Krambid jooksu ajal. Et vältida krampe, jälgi oma hingamist, tarbi vedelikku ja vaata üle toidukorrad enne ja pärast füüsilist treeningut. Vähenda rasva tarbimist ja pärast treeningut tarbi rohkem valke. Proovi süüa enne jooksmist näiteks üks õun, mis varustab keha kiduainete, pektiini ja C-vitamiiniga ning annab mõnusa energialaengu.

3. Jalgade põrutamine. Jooksu ajal valu põlvedes või sääremarjades võib välja viia põlvevigastusteni. Jälgi jooksusammude pikkust – ära tee liiga pikki samme, lühemad sammud tõstavad efektiivsust ja vähendavad põlvevigastuste riski.

4. Halb muusika playlist. Muidugi on oluline kanda sobivaid jooksujalatseid ja mugavaid spordiriideid, aga ka hea playlist mängib treeningu efektiivuses rolli. Et kogu jooksutreeningu ajal ei peaks motiveerivaid ja tempokaid laule otsima, tee enda maitsele vastav playlist juba enne valmis.

5. Küürus õlad. See ei mõjuta mitte ainult kehahoiakut, vaid ka tempot ja vastupidavust – küürus õlad soodustavad valesti hingamist ja krampe. Püüa hoida õlad all.

6. Venituse vahelejätmine pärast treeningut. Ükskõik kui väsinud sa poleks, vähemalt mõne venitusharjutuse peaks pärast füüsilist pingutust tegema. Kui venitamine kohe üldse ei istu, proovi jalutamist.

7. Tühjaks pigistatud tunne. Kui peale jooksmist on rampväsinud olla, on midagi valesti. Jälgi oma hingamist, leia endale sobiv tempo, tarbi vett, söö tervislikult ja väldi jooksmise ajal telefonis asjatamist. Kindlasti mängib rolli ka piisav uni.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee