Sinu spordiala | Sinu treener

Muusik Alen Veziko: „Mida rohkem ma liigun, seda rõõmsam ma olen!“ 

Silja Paavle, 8. juuli 2021 15:37

Alen Veziko

Foto: Rita Talisoo

„16 kilo mahasaamine on tõeline katsumus,“ tunnistab pea aasta tagasi Pontsikute meesterühmaga liitunud muusik Alen Veziko. Praeguseks on mees maha saanud eesmärgist poole ehk kaheksa kilo ning tunneb saavutatu üle rõõmu. Kergema ja varasemast energilisemana alustab ta juba juulis toimuvat kontserttuuri „Öö kuulub meile“.

Alen liitus Pontsikute meesterühmaga, kes võttis endale eesmärgiks langetada kaalu ja inspireerida sel teel teisigi. „“Kui sain pakkumise Pontsikutega liituda ja tervislikuma eluviisiga tegeleda, olin sellega kahe käega poolt,“ meenutab ta.

Kambavaim aitab motivatsiooni hoida

Tegelikult alustas mees kaalu langetamist juba enne projekti, sest tundis, et tal on raske liikuda. Alen hakkas jalutama ning tegi kümnekilomeetriseid päevaseid rännakuid. Ta tunnistab, et kõndimine on tore tegevus, ent võtab tohutult palju aega ning eriti suvel on seda aega keeruline leida. Ja aega kõndimisel tõesti kulub - tosina kilomeetri läbimiseks tuleb arvestada keskeltläbi kaks tundi.

Projektiga liitudes tuli aga esimestes trennides teha hoopis kombineeritud harjutusi, Aleni jaoks on need olnud alati pigem ebameeldivad. „Kükiarmastaja pole ma kunagi olnud,“ tõdeb ta.

Samas kambavaim aitas kõvasti – kui keegi Pontsikute grupis oli käinud trennis ja tegi selle kohta sotsiaalmeediasse postituse, innustas see teisigi trenni minema. „Kellegagi koos treenimine on hea motivaator, sa ei saa olla ju kehvem kui sõber või naabrimees,“ muigab laulja.

Suvel sõidab Alen muusikuna mööda ilma ringi ning tunnistab, et pole juba kaks kuud jõusaalis käinud. Samas käib ta õhtuti ujumas, ka kilomeeter ujumist on korralik treening.

Mehed kipuvad üle pingutama

Alen on märganud, et paljud mehed teevad endale karuteene, kui lähevad trenni ja hakkavad koheselt liiga palju treenima. Ta isegi on suutnud end nii üle treenida, et pärast tuleb kuu aega taastuda. Ja see pole tegelikult mõistlik.

Alen soovitab treeningutega alustades treenerilt nõu küsida - see aitab hoiduda treeningutega hulluks minemast. Treener näeb, kui sa teed endale liiga ja oskab treeningkoguseid ja nende mahtu mõistlikult suurendada.

„Lõppkokkuvõttes on kasulikum teha järjepidevalt kolm korda nädalas trenni, mitte esimesed kaks nädalat iga päev,“ teab mees nüüd.

Projekt muutis tõekspidamisi

Ka Aleni toitumine on pärast projektiga liitumist muutunud. Mees tõdeb, et oli kunagi üks neist, kes sõi päevas korra. Nüüd ta on end sundinud sööma ka hommikuti, isegi siis, kui isu pole. „Mõtestatud toitumine on kaalulangetuse kõige olulisem osa,“ rõhutab ta.

Samuti on võimas tunne, kui jõudu tuleb juurde. Alen suutis alguses jalapressipingil vaevu 45 kilo üles pressida, lõpuks jõudis ta 180 kiloni. „Ma poleks seda eales uskunud, mu eesmärk oli umbes 100 kilo. Tulemused tulevad üllatavalt ruttu ja see on väga äge,“ räägib ta õhinal.

Alen on õppinud ka seda, et terves kehas on alati terve vaim. „Kui on paha tuju, mine kõndima. Sa pead saama oma negatiivsed emotsioonid välja elada. Me istume liiga palju arvutis, kontoris ja autoroolis ning liigume vähe. Mina julgen enda näitel küll kinnitada: mida rohkem ma liigun, seda rõõmsam ma olen ja seda vähem võtan vastu negatiivset stressi,“ naeratab Alen ja soovitab aktiivset eluviisi teistelegi.

 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee