Foto: Erakogu
Toimetas Silja Paavle 7. juuni 2022 22:37

Salat on suvise grilli klassikaline lisand. Selleks, et grilliõhtu natuke omapärasemaks ja tervislikumaks muuta, soovitab personaaltreener Siim Kelner proovida lõkkekartuli valmistamist, kuid seda hoopis grillil.

„Kartul on küll suure energiasisaldusega, aga ainult kartulist on end väga raske paksuks süüa,“ lausub Kelner. Seega julgustab treener suvele iseloomulikke lõkkekartuleid kindlasti sööma. Samasuguse tulemuse saad, kui valmistad kartuleid tuha asemel grilli söe peal. See on hea nipp just nendele, kellel lõkke tegemise võimalust ei ole, aga grill on olemas.

Kelner soovitab kartuli ja grill-liha kõrvale veel värsket salatit punase kapsa ja fenkoliga. „Värsked köögiviljad ei tohiks söögitaldrikult kunagi puududa.“ Treeneri sõnul aitavad fenkolis olevad kiudained ennetada näiteks diabeeti, südame- ja veresoonkonna haiguseid ning samas kiirendavad ainevahetust. Kes juustu ei pelga, võib salatisse ka sinihallitusjuustu pudistada.

Lõkkekartuli valmistamiseks läheb sul vaja: 4 suuremat keedetud noort kartulit, 4 tl võid, soola, tüümianioksi. Punase kapsa, fenkoli ja sinihallitusjuustuga salati valmistamiseks: 0,5 punast kapsast, 1 porgand, 0,5 fenkolit, u 5 cm porruvarre alumist valget osa, 4 sl majoneesi, 100 g sinihallitusjuustu, sidrunimahla, soola, pipart. Salati juurde paku keefirimarinaadis šašlõkki.

Valmistamine: Lõika kartulitele üpris sügav rist, maitsesta soolaga ja tõsta igale kartulile võitükk ja mõned tüümianioksad. Mässi kartulid ükshaaval fooliumisse ja küpseta hõõguvatel sütel u 20 minutit.

Salati valmistamiseks haki kapsas võimalikult peenteks ribadeks. Viiluta porru ja fenkol õhukeselt ja riivi porgand jämeda riiviga. Sega köögiviljad kokku ja maitsesta kergelt soolaga. Sega omavahel majonees sidrunimahl ja pudista sekka pool juustust. Sega salatiga ja maitsesta vajadusel veel soola ja pipraga. Tõsta serveerimiskaussi ja pudista peale ülejäänud juust.

Serveeri kartuleid ja salatit koos keefirimarinaadis šašlõkiga.