Toitumine | Sinu treener

Lisatud retsept

Toitumisspetsialist soovitab: kaval nõks, mida järgides võib igaüks kartulit süüa (2)

Silja Paavle, 26. mai 2021 13:11

Poolkoivalihast steik klassikalises marinaadis

Foto: Erakogu

Need, kes pelgavad kartulit selle kõrge süsivesikute sisalduse pärast süüa, võivad seda siiski suvel täiesti vabalt teha. Toitumisspetsialist Teele Teder kinnitab, et värskes kartulis ei ole veel tärklisesisaldus saavutanud oma maksimumi.

Kui tahad aga olla kindel, et kartul sinu veresuhkrule ja kehakaalule liiga ei tee, siis soovitab Teele sama söögikorra ajal tarbida lisaks ka rasvu ja valke. Need aitavad kartuli mõju veresuhkrule tasakaalustada. „Proovi näiteks avokaado ja värske kartuli salatit kapparitega. See sobib hästi lisandina grilli kõrvale ning on taljesõbralik,“ ütleb ta.

Avokaado ja värske kartuli salat kapparitega

Vaja läheb: 600 g värskeid kartuleid, 2 varsselleri vart, 1 avokaado, 100 g rediseid, peotäis hakitud tilli ja peterselli. Sidruni-vinegretikastmeks: 1 sidrun, 1 sl mett, 1 küüslauguküüs, meresoola ja musta pipart, 3 sl oliiviõli. Lisaks kanakoivalihast steiki klassikalises marinaadis.

Valmistamine: Keeda kartulid, jahuta ja tükelda. Sega kartulid viilutatud rediste ja varsselleriga. Koori ja tükelda avokaado ning lisa koos hakitud värskete ürtidega kartulitele. Valmista kaste ja kalla salatile. Sega kõik läbi ning maitsesta vajadusel veel soola ja pipraga. Serveeri salat koos kintsulihast steigiga.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee