Liikumine ja tervis | Sinu treener

Raske keskenduda? See hingamisharjutus aitab fookust hoida  

Toimetas Silja Paavle, 20. aprill 2021 12:15
Hingamisterapeut Monika PalmFoto: Karen Härms
"Me saame oma hingamist kasutada, et tähelepanu koondada ning keskenduda vajalikele asjadele," rõhutab tasakaalukeskuse hingamisterapeut ja raamatu “Hinga ja ela” autor Monika Palm.

Hingamisharjutusi appi võttes on võimalik keskenduda igas olukorras, kus on see oluline - olgu see siis mõni tähtus esinemine, tööintervjuu, võistlus, raske vestlus või muu. Samuti on neist kasu stressi ja pingeolukordadega toime tulekuks.

Monika jagab jagab harjutust, mis tugevdab ja rahustab närve, aitab suhelda selgelt, efektiivselt ning kaastundlikult.

1. Lama põrandal või istu mugavalt. Keskendu hingamisele. Pane üks käsi kõhule ja hinga sügavalt nina kaudu sisse nii, et kõht tõuseb koos käega. Rind ja õlad ei liigu. Tõuseb ainult kõht. Hinga välja suu kaudu aeglaselt ja pikalt vabastades kehast kõik pinged. Hinga niimoodi mõni minut, hoides tähelepanu täielikult hingamisel.

2. Leia oma kese, mis asub umbes 5 cm allpool naba. Avasta, kus see on ja kuidas see sulle tundub. Kui sa selle leiad ja fokusseerid oma tähelepanu sellele, ilmselt tunned ennast maandatuna ja tasakaalustatuna. Kui sul on pingeline olukord ees ootamas või vaja keskenduda millelegi, siis vii oma tähelepanu allpool naba asuvale keskmele ja hinga sinna sügavalt vähemalt 5 korda nii, nagu eelpool kirjas on. See aitab tasakaalustuda ja kontrollida olukorda ning keskenduda. Jätka keskendumist oma keskmele kuni tunned, et oled maandatud ja rahulik.

3. Suuna oma energia ümber. Lõpuks suuna energia oma eesmärkide täitmisele või lõpuleviimisele. Kujuta ette, et kogu su energia koondub sinu keskmesse. Leia endale kujutluspilt, mis sinu jaoks hästi toimib. Näiteks kujuta ette seda energiat energiapalli või balloonina. Pane kõik negatiivsed energiad sinna kujutluspilti ning siis hinga sisse öeldes: „ma lasen…” ja välja hingates ütle: „minna…”

4. Kujuta ette, et sinu kujutluspilt energiapalli või balloonina läheb kõrgele ja kaugele. Lase koos sellega minna kõigel, mis tekitab stressi, takistab sul oma eesmärkide täitmist või pooleliolevate asjade lõpetamist.

5. Kujuta ette või tunneta, et sinu kese on täidetud rahuga. Järgmise sissehingamisega mõtle, millele soovid keskenduda ja mida saavutada. Keskendu nüüd positiivsele ja toetavale positiivsele mõttele.

6. Välja hingates võid soovi korral kasutada näiteks selliseid kinnitusi:

• Ma suunan kogu oma loova energia /.../ tegemisele, loomisele või lõpetamisele.

• Ma teen seda kergusega ja minule omasel parimal moel.

• Ma teen seda enesekindlalt ja olen selles edukas

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee