Liikumine ja tervis | Sinu treener

Ära unusta: infarktiennetuses on liikumisel oluline roll! 

Toimetas Silja Paavle, 19. aprill 2021 22:15
Foto: PantherMedia/Scanpix
Infarkti ennetamiseks saab inimene ise palju ära teha, rõhutavad Tervise Arengu Instituudi spetsialistid ning toovad välja olulised punktid, mida oma harjumustes ja eluviisis raske haiguse ennetamiseks silmas pidada.

* Liikumine on vajalik südamele, kehale ja vaimule. Regulaarne mõõdukas füüsiline koormus on kasulik “hea” kolesterooli taseme suurendamiseks ja vererõhu langetamiseks, samuti aitab liikumine vähendada vaimseid pingeid ja stressi ning  reguleerib kehakaalu. Liigu südame heaks.

* Südametervise toetamiseks tuleks hoida kehakaal kontrolli all. Sööma peab mitmekesiselt ja tasakaalustatult – eelkõige suurendada köögiviljade, marjade, täisteratoodete, kala, pähklite-seemnete osakaalu oma menüüs ning vähendada nende toitude söömist, milles on rohkelt küllastunud rasvhappeid, soola ja/või lisatud suhkruid. Täpsemaid soovitusi mitmekesiseks toitumiseks leiab siit.

* Suitsetamine üheski vormis ei käi südametervise hoidmisega kokku. Suitsetaja risk haigestuda südame- ja veresoonkonna haigustesse on 2-4 korda kõrgem kui mittesuitsetajal. Nõuandeid nikotiinist loobumiseks vaata siit

* Alkoholi tarvitamisel  tuleb jääda mõõdukaks ja kehtib põhimõte, et vähem on parem. Regulaarse alkoholitarvitamise tervisemõjud kumuleeruvad aja jooksul ning see võib mõjutada paljude krooniliste haiguste (sh südame- ja veresoonkonna haigused) väljakujunemist. Alkoholitarvitamise madala riski piiridega saab tutvuda siin.

* Krooniliste haiguste (nt diabeet, hüpertensioon, düslipideemia) esinemisel on oluline järgida ravisoovitusi. 

* Arvestades kaugtöö olulist suurenemist, on TAI tervisekalendri südamekuu teemaks tasakaalustatud toitumine ja liikumine kodukontoris töötamise korral ning kuidas liikumiseesmärke saavutada vähema vaevaga. Lisainfot leiad siit.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee