Liikumine ja tervis | Sinu treener

Jäämees Wim Hof soovitab: harjutus, mis aitab stressi leevendada 

Toimetas Silja Paavle, 31. märts 2021 18:17
Jäämees Wim HofFoto: Reuters/Scanpix
"Kuna südamelöögid on tahtest sõltumatud, ei pööra me neile ega vereringele väärilist tähelepanu," nendib hulga külma käes viibimise maailmarekordeid purustanud Wim Hof. 

Ometi on see oluline, sest kui me suuname fookuse sellele, suudame stressi ajal südame löögisagedust vähendada. See aga aitab stressi leevendada ning rääkides hapniku ja toitainete omastamisvõimet parandada.

Ta soovitab kirjastuse Helios eesti keeleski kirjastatud raamatus “Wim Hofi meetod” harjutust, mis tekitab teadliku sideme südame ja vereringe vahel.

Stressi leevendamiseks tee nii:

1. Istu või lama turvalises mugavas kohas.

2. Lõõgastu.

3. Tunneta ja visualiseeri südamelööke.

4. Püüa saada südamelöökidega ühendust ja sünkroniseeri hingamist nii, et tunnet seda kõikjal.

5. Nüüd visualiseeri vereringet. Kujutle, et iga sissehingamisega liigub hapnikust rikastatud veri kopsudest südamesse, kõikidesse kehaosadesse veresoonte kaudu, mille pikkus on kaks ja pool korda Maa ümbermõõt. Kujutle, kuidas veri kannab elunditesse ja lihastesse hapnikku ja toitaineid ning viib jääkained (nagu süsihappegaas) maksa, neerudesse ja kopsudesse.

6. Püüa taas saada ühendus oma südamelöökidega ja hingamist sellega sünkroniseerida.

7. Liigu läbi oma keha ja ürita tunnetada südamelööke eri kehaosades. Kui keskendud käele, tunneta südamelööke seal, ja kui keskendud jalgadele, tunneta verd ringlemas pahkluudest varvastesse.

“See on keha ja meele ühendamine. See on interotseptiivne fookus. Paar minutit päevas aitab sul seda sidet süvendada ja sellest kasu saada,” kinnitab Hof

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee