Toitumine | Sinu treener

Toitumisnõustaja soovitab: kanaburger, mis ei riku rannavormi  

Toimetas Silja Paavle, 23. märts 2021 13:13
Aasiapärase vimkaga kanaburger punase kapsaga.Foto: Britt Paju
Kellel ei tuleks aeg-ajalt burgeri isu peale? Selle leevendamiseks soovitab toitumisnõustaja Teele Teder taljesõbralikku, kerget ning mahlast kanaburgerit.

Burgeri söömisele ei pea alati järgnema raskustunne. Kanaliha pihv ning seedimist soodustavad ja ergutavad vürtsid ulatavad kergema tunde saavutamisele abikäe. Ingver aitab vältida erinevaid seedehäireid ning karripastas olevad vürtsid on seedeelundkonna töö ergutajad, mis muuhulgas stimuleerivad süljenäärmeid ja seeläbi tõhustavad sapi ja seedesüsteemi tööd.

Kanaliha on aga üks kergemini seeditavamaid lihasid.

Vaja läheb: 600-700 g Fitness kanafilee hakkliha, 1 küüslauguküüs, 1 sl Tai punast karripastat, 2 rohelise sibula vart, peotäis koriandrilehti, 4 burgerikuklit, soola, pisut õli. Salatiks: 250 g punast kapsast, 1 cm paksune ingveriviil, 0,5 tl seesamiõli, julge sorts laimimahla. Laimimajoneesiks 1 dl majoneesi, 1 laim. 

Valmistamine: Haki peeneks küüslauguküüs, koriandrilehed ja rohelise sibula alumine heledam osa. Sega broilerihakkliha karripasta ja hakitud koostisosadega ning maitsesta soolaga. Lase maitsestuda niikaua kuni valmistad salati ja majoneesi.

Selleks haki kapsas peeneks ning samuti ka hakklihasegust järele jäänud roheline sibul. Koori ingver ja riivi või haki võimalikult peeneks. Sega köögiviljad kokku ja lisa seesamiõli, laimimahl ja pisut soola. Sega majonees riivitud laimikoore ja –mahlaga.

Nüüd jaga hakklihasegu neljaks ja vormi märgade käte vahel burgerisaia suurusteks pihvideks. Määri pihvid kergelt õliga ja küpseta grillil mõlemalt poolt 2-3 minutit ja lase samapalju fooliumi all puhata, siis saab burger mahlasem.

Kuumuta saiapoolikuid grillil, määri mõlemad pooled majoneesiga, tõsta alumisele poolele pihv ja sellele paar supilusikatäit kapsasalatit.

Kata pealmise osaga ja serveeri kohe.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee