Sinu spordiala | Sinu treener

Kuidas valida koju jooksulinti? 

Toimetas Silja Paavle, 6. märts 2021 13:37
Foto: Pexels
Kui soetad endale trenažööri koju, võid treenida ükskõik millisel endale sobival ajal. Põhivarustuse juurde tasub soetada näiteks jooksulint, et asendada õues jooksmist või hoopis tempokalt kõndides märkamatult päevane trenn ära teha.

Mille järgi jooksulint koju valida? Portaal Kodus selgitab, mida valikut tehes silmas pidada.

Milleks valida jooksulint?

Kui soetad endale trenažööri koju, võid treenida ükskõik millisel endale sobival ajal. Jooksulindi peal saad nii joosta, sörkida kui ka lihtsalt kõndida, et päevased sammud täis teha. Jooksulindi eelis on kõrge kaloripõletus. Regulaarsel jooksmisel on võimalik tugevdada oma südame-veresoonkonda ning vastupidavust. Alati on võimalus valida, kas soovid intensiivsemat trenni või end lihtsalt veidi liigutada, mistõttu on tegu funktsionaalse seadmega.

Elektriline jooksulint või manuaalne jooksulint?

Jooksulindid erinevad üksteisest peamiselt mootori, suuruse ja lisavõimaluste poolest.

Kõige levinumad jooksulindid on mootoriga, mida saab käivata juhtpaneelist. Sellise seadme jaoks on vaja vaid läheduses asuvat pistikupesa ja paar nupuvajutust, et valida soovitud kiirus, programm ja kalle. Võimalik on koju muretseda ka hübriidmudel, mille puhul saab linti käivitada nii mootoriga kui manuaalselt.

Jooksulindi suurus ja kasutaja kaal

Enne seadme valimist on oluline välja selgitada, kui palju ruumi on võimalik seadmele eraldada. Meeles tasub pidada järgnevaid punkte:

* Mida suurem on simulaatori laius, seda stabiilsem on seade,

* optimaalseks peetakse umbes 40 cm laiust ja 120–140 cm pikkust seadet,

* jooksupind peaks olema piisavalt pikk, et oleks võimalik sellel loomulikult joosta,

* jooksulindi stabiilsuse tagamiseks on soovitatav oma kaalule lisada 20 kg. Näiteks kui kaalud 90 kg, siis töötab sinu jaoks kõige paremini 110 kg jooksurada.

Pikemalt loe portaalist Kodus.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee