Sinu treener

HEA NÕKS: hingamine peletab kehast pinged ja valud 

Silja Paavle, 26. jaanuar 2021 18:11
Hingamisterapeut Monika Palm.Foto: Erakogu
Pikad päevad kontorilaua taga väsitavad keha ja tekitavad pingeid. Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm soovitab neist vabanemiseks hingamist.

“Manuaalteraapia pole ainuke viis, kuidas kehast pingeid, raskust, valusid ja muud sellist vabastada. Suurepärane ja kõigile käepärane vahend on ka hingamine. Kui õppida seda juhtima, võib avastada palju erinevaid viise, kuidas hingamine enda kasuks tööle panna,” räägib Monika.

Kui märkad, et kuskil kehas valutab või on pinge, siis soovitab Monika esmalt teadvustada, millises paigas seda kehas tuntakse. Ning pärast seda hakata pehmelt ja voolavalt, ilma pausideta hingama. Seejärel suunata hingamine probleemsesse kohta.

“Hingamine käivitab eluenergia, mis aktiveerudes vabastab ja lahustab kehas olevaid pingeid, raskust või valusid,” selgitab Monika ja ütleb, et hingamine peaks olema tasane, kuid ühendatud ehk et pause hingamise vahele teha ei tohiks.

Ta juhendab, et oluline on see suunata kehas piirkonda, mis  ebamugavusi tekitab. Jätka sellist hingamist niikaua, kuni ebamugavust tekitanud aisting hakkab nõrgenema ja siis lahustub.

Kõige selle käigus võid märgata erinevaid emotsioone ja tundeid. "Kui see on nii, siis need ongi need, mis on kehasse häiritust loonud," märgib Monika ja soovitab hingata nii kaua pehmelt ja ühendatult, kuniks needki emotsioonid on lahustunud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee