Hillar Reissaar | Video: Hannes Dreimanis 4. juuni 2021 12:22

Kael on sageli valu, kanguse ja ebamugavustunde ohver. Tihti üritatakse valu vähendamiseks kaela venitada või valu ühel ja teisel moel vaigistada. Ent kasulikum oleks proovida parandada kaela liikuvust.

 Üks moodus, kuidas ennast aidata, on kaela pööramine suurema rätiku abil. 

Harjutuse sooritamiseks keerake rätik pikuti rulli ja asetage see keskkohast kukla taha selliselt, et rätiku otsad jäävad rinnale. 

- Istuge toolil, hoidke selg sirge, toetage jalad maha.

- Haarake kätega rätiku otstest – parema käega vasakust otsast ja vasaku käega paremast otsast. 

TIIU treenib 2021Foto: Erki Pärnaku

- Hoidke ühte rätikuotsa tugevalt rinnal ja tõstke teine käsi diagonaalis üles, samal ajal pead sinna poole pöörates. Rätik aitab peal pöörata rohkem, kui me ise seda suudaksime. 

Foto: Erki Pärnaku

- Hoidke seda asendit 5 sekundit ja tulge tagasi algasendisse.

Foto: Erki Pärnaku

- Korrake harjutust teisele poole. 

- Tehke harjutust 10 korda. Võite seda teha mitu korda päevas 2–3tunniste vahedega.

- Kui eelnev harjutus jääb liiga raskeks, siis proovige teha peapöördeid ilma rätikuta endale sobivas liikumisulatuses.

____________________
Tekst: Hillar Reissaar, Reakt Füsioteraapia Kliiniku füsioterapeut
Modell: Ellen Simmul 
Stiil: Aljona Eesmaa
Jumestus: Raily Rajaväli
Fotod: Erki Pärnaku
Video: Hannes Dreimanis