Sinu treener

Personaaltreener annab nõu: viis head viisi kodus tulemuslikult trenni teha 

Toimetas Silja Paavle, 3. jaanuar 2021 10:01
Personaaltreenet Gert KoovitFoto: Terrence Dee
"Mida ma nüüd peale hakkan?" on küsimus, mida personaaltreener Gert Koovit kuuleb inimestelt praeguses olukorras, mil spordisaalid on kinni, sageli. Ta toob välja viis head võimalust, kuidas ka kodustes tingimustes end tulemuslikult treenida.

"Treening on sageli see, mis hoiab meid hingeliselt vormis ja ka vaimselt tervena. Seepärast ei tohi alla anda. Äkki just nüüd on õige aeg proovida midagi, mida sa enne kunagi teinud ei ole? Ära lase olukorral tuju murda ja pea meeles, et kui kuidagi ei saa, siis mingil viisil ikka saab," julgustab personaaltreener enda liigutamiseks võimalusi leidma ja loetleb mõned neist allpool.

* Kodune jõusaal. Kui oled jõusaalihunt, ei kujuta sa oma elu ilmselt ilma selleta ette ning oled ettenägelikult koju soetanud hädapäraseks kodutreeninguks vahendeid. Seejuures - kodus läheb neid üllatavalt vähe tarvis. Ka vaid (reguleeritava) pingi ja hantlitega saab nutikalt toimetades kogu keha treeningu ära teha. Kui oled profim, muretse endale tõstekang, kettad ja kangihoidmispukid. Sellele kulub alla 400 euro, kuid sellise varustusega saab edukalt asendada pea kõiki jõusaalimasinaid ja treenida tippsportlaste tasemel.

Kõikidest kodutreeninguviisidest on eelnimetatu kindlasti kõige kulukam, kuid kogenud jõusaalikülastajale parim. Kui oled täiesti algaja, alusta millestki lihtsamast, sest jõusaaliharjutused nõuavad korrektset tehnikat ning üksi toimetades on neid keeruline omandada.

* Hiit või intervalltreening on mõeldud kõigile neile, kellele meeldivad lühikesed üliintensiivsed aeroobsed treeningud. Kikkpoksi ja crossfit’i elemente sisaldav treening on ideaalne kehakaalu alandamiseks. Samas eeldab see vähemalt keskmist vastupidavustreeningutaset, vastasel korral kulutad enamiku ajast treeneri vaatamisele või tualetis oksendamisele. Ka eeldab see, et keha kannatab hüppamist ehk põlved, selg ja õlad on terved.

Leia internetist erinevaid programme, mida endale sobival ajal teha. Ka paljud parimad spordiklubid pakuvad klientidele veenitunde.

See treeningviis ei vaja erilisi vahendeid, tarvis on vaid treeningmatti.

* Jooga või bodybalance’i moodi tunnid. Terve internet on täis erinevate joogastiilide õpetusi ja harjutusi. Lae tund alla või osale nendes reaalajas, ka Eesti spordiklubid pakuvad selliseid tunde nii algajaile kui edasijõudnuile.

Selle treeningviisi plussiks on taas minimaalne investeering ehk tarvis on vaid matti.

Kindlasti tasub meeles pidada, et algajana edasijõudnute joogtarennis osalemine on sama keerukas, kui üritada kodus kaasa teha Cirque du Soleil’ etteastet. Samuti tuleb ettevaatlik olla neil algajail, kes on hädas liigesevaludega. Sel puhul tuleks enne treenima asumist spetsialistiga nõu pidada.

* Aeroobikatunnid. Kodus saab harrastada nii tavalisi klassikalisi aerobikatunde kui ka nüüdseks ülipopulaarseid Pelotoni tunde ehk spinningutunde üle interneti. Viimaseks on tarvis vastav agregaat, kuigi sobib ka sõudeergomeeter.

Aeroobikatreeningud nõuavad vastupidavust. Ning kui oled algaja, pea esmalt nõu treeneriga ning alusta kergematest tundidest.

* Õuetreeningud. Lume ja märja vahel kõikuvad talveilmad lubavad joosta, jalg- ja tõukerattaga sõita, kepikõndi ja heal juhul ka suusatamist. Et avatud on ka terviserajad, on võimalik edukalt vastupidavustreening ringtreeninguga kombineerida.

Ilm on küll muutlik ja valgust vähe, kuid sobiva riietusega saab valgustatud terviseradadel treenida nii hommikul, lõunatunnil kui õhtul.

.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee