Sinu spordiala | Sinu treener

Hea füüsiline ja vaimne tervis golfi mängides 

Liigume.ee, 29. detsember 2020 11:00
GolfFoto: Erakogu
Golf on spordiala, mille positiivset mõju füüsilisele ja vaimsele tervisele on korduvalt tõestatud. Näiteks on kindlaks tehtud, et golfimängijate keskmine eluiga on 5 aastat pikem võrreldes nendega, kes golfi ei mängi või spordiga ei tegele. Põhjusena võib välja tuua mõõduka füüsilise koormuse ja pideva värskes õhus viibimise. Järgnevalt teeme ülevaate golfi positiivsest mõjust füüsilisele ja vaimsele tervisele.

Parem füüsiline vorm

Golf on kestvusala, mis hoiab pulssi mõõdukalt kõrgena 4 tundi järjest. See aitab põletada kaloreid ja on väga heaks koormuseks südamele. Umbes nelja tunni jooksul läbitakse golfiväljakul ligi 8–10 kilomeetrit ja kulutatakse keskmiselt 2000 kilokalorit.

Kvaliteetsem uni

Füüsiline liikumine ning värske õhk on hea une olulised komponendid. Uni saabub kiiremini ning on sügavam. Golfiväljakud asuvad üldjuhul kaunites ja loodusküllastes paikades, pakkudes rahustavaid vaateid. Tänu sellele saab end argimuredest välja lülitada, nautida vaateid, hoida pea mõtetest tühjana ning võtta aega iseendale. Seeläbi paraneb meie vaimne seisund.

Pikem eluiga

2009. aastal viidi Rootsis Karolinska Instituudis läbi uuring, mille käigus analüüsiti suremust Rootsi golfimängijate seas. Uuringus kasutati Rootsi Golfiföderatsiooni liikmeregistrit ja üleriigilist suremusregistrit. Suremust vaadeldi nii meeste kui ka naiste seas, kõigis vanuserühmades ja sotsiaalmajanduslikes kategooriates. Uuringust selgus, et golfiharrastajate suremus on kuni 40 protsenti väiksem kui samaealistel väheliikuvama eluviisiga inimestel. Uurijate hinnangul pikendab aktiivne golfimängimine eluiga keskmiselt viie aasta võrra. (Farahmand, 2009)

Parem keskendumisvõime

Golf ei ole üldse nii lihtne kui esmapilgul võib tunduda. Iga mäng erineb eelmistest ja pakub palju põnevust. Golf nõuab õiget tehnikat ja vajalikus koguses jõudu, lõtvust, täpsust ja sihikindlust. Hea löögi sooritamiseks tuleb rahuneda ja keskenduda, jälgides täpselt nii enda kehaasendit, tehnikat, maastikku kui ka palli. Seeläbi paraneb keskendumisvõime, mis kandub ka igapäevaellu.

Eneseanalüüs

Kuna golfis arvestatakse taset eraldi händikäpi süsteemi järgi, siis sisuliselt on golf võistlus iseendaga. Taset saab aina rohkem parandada ja sel moel võistelda iseendaga, nii harrastus- kui tippspordi vaates. Golf õpetab ennast analüüsima, sest selleks, et iga järgnev mäng oleks parem, tuleb oma igat mängu analüüsida.

Võimalus veeta aega pere seltsis

Golf on üks väheseid spordialasid, millest saab osa võtta iga pereliige olenemata vanusest, sportlikust vormist või eelnevast kogemusest. Tänu händikäp süsteemile saavad erineva tasemega pereliikmed omavahel mängida. Golf on ideaalne viis perega kvaliteetaja veetmiseks, sest löökide vahel on aega omavahel suhtlemiseks. Ühine hobi pakub jutuainet ka mänguvälisel ajal.

Mäng sobib kõigile

Golfimängu osas eksisteerib palju müüte ja eelarvamusi. Näiteks on üks levinud arvamus, et tegemist on pigem eakate meelelahutusega, mis on küllaltki kulukas. Vanuse osas ei ole vahet, kas oled noor või vana, sest mäng sobib kõigile nin leidub ka noori harrastajaid. Hinnavõrdluseks saab aga tuua spordiklubi liikmemaksu, mis on golfile kuluvaga samaväärne. Tervislikkuse poolest võib golf olla väga tervislik. Ühe mänguga koguneb maha käidud kilomeetreid kümmekond. Golf sobib absoluutselt kõigile, oskustest ja east olenemata. Samuti pole alustamiseks kunagi liiga hilja.

Viited: Farahmand B, Broman G, De faire U, Vågerö D, Ahlbom A. Golf: a game of life and death--reduced mortality in Swedish golf players. Scand J Med Sci Sports. 2009;19(3):419-424. doi:10.1111/j.1600-0838.2008.00814.x

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee