Toitumine | Sinu treener

MUSTA OA BROWNIE: valgurikas maius trennihuntidele 

Toimetas Silja Paavle, 16. detsember 2020 16:40
Foto: Unsplash
Vastupidiselt levinud arvamusele ei ole loomsed toiduained sugugi ainsad head valguallikad. Kui suhkrud ja õlid välja arvata, sisaldavad kõik taimsed toiduained valke.

Kreete Koovit liikumisest Taimne Teisipäev toob välja, et suurima valgusisaldusega on kaunviljad, sojatooted, seemned, pähklid, teraviljad ja mõningad köögiviljad.

Kaunviljadel on oluline koht tervislikus toitumises, sest:

  • kaunviljad on odavad, maitsvad, rikkaliku valgu- ja teiste toitainete sisaldusega;

  • kaunviljad sisaldavad vähe rasva, kuid palju lahustuvaid kiudaineid, mis aitavad alandada kolesterooli ning hoida veresuhkrut kontrolli all;

  • kaunviljade söömine alandab diabeedi, südamehaiguste ja rasvumise riski.

Katseta magustoiduga, mis on ühtaegu maitsev ja aitab menüüsse rohkelt valku lisada. Selles brownie retseptis on peamiseks koostisosaks mustad oad. Mustades ubades on rohkelt valku ja süsivesikuid. Nimelt 100g kohta 18g süsivesikuid ja 8,2g valku. Need on maitselt pehmed ning kergelt magusad, peale selle ei tule browniet süües mõttessegi, et see võiks olla tehtud ubadest.

Musta oa brownie

Vaja läheb: 1 purk musti ube, 1 banaan, 1 tl küpsetuspulbrit, 20 g kookosjahu, 25 g kakaod, 45 g kaerahelbeid, 100-120 ml kookospiima, 8 datlit (leotatud 100 ml keevas vees)

Valmistamine: Lisa kõik koostisosad (ka datlite leotusvesi) blenderisse või köögikombaini. Blenderda ühtlaseks massiks. Seejärel vala segu võiga määritud või küpsetuspaberiga vooderdatud ruudukujulisse küpsetusnõusse.

Küpseta temperatuuril 180°C eelsoojendatud ahjus 30-35 minutit või seni, kuni brownie’d on pragunenud, pealispind pole enam pehme ning servad tõmbuvad panni külgedelt eemale. Keskele torgatud tikk peaks välja tulema puhas, kuid ole ettevaatlik, et mitte üle küpsetada, sest brownied kuivavad kiirelt.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee