Liikumine ja tervis | Sinu treener

Loodusterapeut soovitab: kuidas hoida nahka ilusa ja elujõulisena? 

Liigume.ee, 1. detsember 2020 23:20
Mai-Liis KivistikFoto: Airi Leon
“Nahk on kogu sinu keha kattev kangas. Selle ülesanne on kaitsta kõigi väliste sissetungijate eest. Nahk on imeline peegel, sest ta näitab hästi ära kogu organismi seisukorra. Ei ole võimalik vaadelda ühtegi nahaprobleemi seedeelundkonnast eraldi. Pole vahet, kas me räägime aknest või hoopis psoriaasist,” ütleb Herbazeni looja, joogatreener ja loodusterapeut Mai-Liis Kivistik.

Mis aga annab nahale elujõu?

Nahk uueneb pidevalt

Nahk uueneb pidevalt, sest koosneb erinevatest kihtidest ning uued rakud tekivad alati kõige alumisse kihti. Sealt edasi liiguvad nad kihtide kaupa ülemise kihi suunas ning lõpuks eemalduvad kehalt. Väga suur roll on nahastruktuuris kollageenil, sest see hoiab naha elastse ja kortsuvabana. Teine oluline aine on elastiin, mis keskendub elastsuse hoidmisele. Kolmas oluline aine on keratiin, mille mõte on nahka kaitsta. Kollageeni, elastiini ja keratiini tootmiseks vajab keha räni. “Siinkohal ei ole vaja tormata poodi erinevaid pulbreid ostma, mida tootjad kiidavad. Eestis elades on väga lihtne vaadata enda hoovi või alati on kuskil mõni tuttav, kes elab linnast väljas ja kelle juurde saab vajadusel külla minna. Loomulikult soovitan siinkohal kasutada organismi toetamiseks taimi. Kõige ränirikkam taim on põldosi, mis on ka Herbazeni Happik igapäevases näopalsamis peidus. Veidi on räni peidus ka nõgeses ja kaerakõrres,” soovitab Mai-Liis.

Liikudes nahakihtides edasi, siis kõige peal on nahal happeline hüdrolipiidikiht, mis jällegi kaitseb happeliste mikroobide eest ehk on selge, et naha korrashoid ei sõltu ainult sellest, mida sinna peale määrida, vaid tugevalt sellest, mida me valime süüa. Puhkus, õige vesi ja õige kogus vedelikku, liikumine ning loomulikult toitumine kõik koos panustavad virka ja toonuses kehasse. Oma organismi tuleks toetada igapäevaselt, sest ühe kuu jooksul teeb nahk läbi täieliku uuenduskuuri.

Mai-Liis soovitab tarbida oomega-3 rasvhappeid, D-vitamiini, C-vitamiini (mõne igihalja puu okkad, kibuvits, maasikad, tomatid ja üleüldse kõik värsked puu- ja juurviljad), räni, valgu ehitusplokke ehk aminohappeid. Aminohappeid sisaldavad näiteks pähklid, seemned ja tumerohelised lehtköögiviljad. Eriliselt head on tumerohelised köögiviljad. Neid ei ole toidulaual kunagi liiga palju. “Aga isegi, kui toitume täiesti tervislikult, võib juhtuda, et sellest pole kasu, sest seedesüsteem ei saa toidu lõhustamisega hakkama ja toitained ei imendu. Head abilised on mõruained, mis panevad seedesüsteemi uuesti toimima,” selgitab Mai-Liis, näiteks võilille- või takjajuur, võilillelehed, kollajuur, mõru maitsega rohelised salatid.

Ilusa terve naha taga on peidus ka regulaarne organismi puhastamine

Maksa-, lümfi- ja neerukaudse eritumise turgutajateks soovitab Mai-Liis võilille, takjat, aasristikut, nõgest ning kärnoblikat. Need annavad nahale vajalikud toitained, aga samal ajal ka puhastavad verd ebavajalikest lisanditest.

Organism hoolitseb naha eest just öösiti, uneajal, parandab kahjustusi ja viib välja mürgiseid ühendeid. Jälgi, et saaksid öösiti piisavalt und.

“Kindlasti on lihtne anda isudele järgi ja süüa palju väljas, aga keha ei ole selle eest kunagi tänulik. Poolfabrikaadid, suhkrud, säilitusained - need kõik on kehale mürk. Äkki on aeg keskenduda enesedisipliinile ja anda endast maksimum, et aeglustada rakkude vananemist ning säilitada naha elastsus?! Lõpuks on ju ka toitumine üks järjekordne harjumus," mõtiskleb Mai-Liis.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee