Sinu spordiala | Sinu treener

Näojooga: millega on tegu? 

Toimetas Silja Paavle, 28. november 2020 10:47
Joogatreener ja loodusterapeut Mai-Liis Kivistik.Foto: Airi Leon
Dieedil ja treeningul on tohutu mõju meie välimusele. Nagu treenime oma keha, et püsida vormis, on oluline töötada ka oma näolihaste kallal. “Näojooga regulaarne praktiseerimine aitab tõestatult vananemise vastu, parandab naha struktuuri, kvaliteeti ja hoiab ära selle lõtvumise,” soovitab proovida Herbazeni looja, joogatreener ja loodusterapeut Mai-Liis Kivistik.

Näos on üle 50 erineva lihase

Näolihased ei erine üldse ülejäänud kere lihastest. Näos on üle 50 erineva lihase, millest kõiki igapäevaselt ei kasutata. Lihaste passiivsus muudab naha lõdvaks ja toob kaasa enneaegse vananemise. Kuna näo vananemine on osaliselt tingitud lihaste toonuse kadumisest, siis võib näojooga rutiinile pühendumisel muuta kogu nägu tugevamaks ja nooruslikumaks.

“Õiged näojoogaharjutused aitavad leevendada kortse nii silma- ja huulepiirkondadest kui ka hoiduda topeltlõuast või kurjusekortsust,” selgitab Kivistik.

Mõned kortsud tulevad vanusega. Mõned tulevad seetõttu, et me pingutame automaatselt näolihaseid, näiteks silmade või suu ümbruse lihaseid. Võid olla üllatunud, kui palju pingeid inimene oma näos ja kaelas päeva jooksul hoiab. Näojooga õpetab neid lihaseid teadlikumalt kasutama, et saaks neid igal soovitud ajal lõdvestada.

Näojooga peale kulub väga vähe aega

Kivistiku sõnul ei pea kartma, et näojooga harrastamisele kulub meeletu aeg. Piisab sagedasest harjutamisest lühikese aja jooksul nt. 5–10 minutit päevas 5 korda nädalas ja harjutusi saab teha tavapärase keha treeningu kiire lisana. “Nagu kõiges siin elus, siis on ka näojoogas oluline järjepidevus. Mida sagedamini harjutad, seda paremaid tulemusi näed. Mõningaid lihtsamaid harjutusi saab teha igal ajal ja igal pool, sest need ei vaja kindlat ruumi,” märgib ta.

Tulemuste nägemiseks tasub näost teha pildid

Alati tuleks enne näojoogaga alustamist teha näost pildid, sest nii on hea enda arengut jälgida ning motivatsiooni hoida.

1 nädala pärast: nägu on toonuses, märkad naha kvaliteedi paranemist.

1 kuu pärast: regulaarselt näojoogaga tegemist võid eeldada, et väiksemad peened jooned vähenevad. Lisaks kumab nahk tervisliku säraga.

6 kuu pärast: harrastades regulaarset näojoogat 6 või enam kuud, näed oma nägu täielikult pingul, paiksed ilmejooned on vähenenud, silmaalused kotid väiksemad ja jooned võivad väheneda suisa kuni 80%. Märkimisväärne muutus naha elastsuses ja jumes.

Kivistik soovitab enne näolihaste treenimist nägu meigist ja sinna kogunenud mustusest puhastada ning kanda sellele niisutavat salvi või kreemi ja meeles pidada, et näojoogaks pole keegi liiga noor ega vana.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee