Liikumine ja tervis | Sinu treener

Hingamisharjutus, mis aitab hoida fookust 

Toimetas Silja Paavle, 12. november 2020 11:59
Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika PalmFoto: Erakogu
Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm ütleb, et me saame hingamist kasutada ka selleks, et keskenduda vajalikele asjadele.

Terapeudi sõnul saab tsentreerimist kasutada, kui on vaja fookust hoida või tulla toime stressi või pingeolukorraga nagu eksamid, esinemised, tööintervjuud, võistlused, rasked vestlused jne.

“Igal pool, kus sul on vaja tähelepanu koondada ja hoida pea selge. See harjutus tugevdab ja rahustab närve ja aitab suhelda selgelt, efektiivselt ning kaastundlikult,” ütleb ta.

Hingamisharjutus: Tsentreerimine

1. Keskendu hingamisele. Lama põrandal või istu mugavalt. Pane üks käsi kõhule ja hinga sügavalt nina kaudu sisse nii, et kõht tõuseb koos käega. Rind ja õlad ei liigu. Tõuseb ainult kõht. Hinga välja suu kaudu aeglaselt ja pikalt vabastades kehast kõik pinged. Hinga niimoodi mõni minut, hoides tähelepanu täielikult hingamisel.

2. Leia oma kese. Leia oma kese asub umbes 5 cm allpool naba. Avasta, kus see on ja kuidas see sulle tundub. Kui sa selle leiad ja fokuseerid oma tähelepanu sellele, ilmselt tunned ennast maandatuna ja tasakaalustatuna. Kui sul on pingeline olukord ees ootamas või vaja keskenduda millelegi, siis vii oma tähelepanu allpool naba asuvale keskmele ja hinga sinna sügavalt vähemalt 5 korda nii nagu eelpool kirjas on. See aitab tasakaalustuda ja kontrollida olukorda ning keskenduda. Jätka keskendumist oma keskmele kuni tunned, et oled maandatud ja rahulik.

3. Suuna oma energia ümber. Lõpuks suuna energia oma eesmärkide täitmisele või lõpule viimisele. Kujuta ette kogu sinu energia koondub sinu keskmesse. Leia endale kujutluspilt, mis sinu jaoks hästi toimib. Näiteks kujuta ette seda energiat energiapalli või balloonina. Pane kõik negatiivsed energiad sinna kujutluspilti ja siis hinga sisse ja ütle: “Ma lasen…” Ja välja hingates ütle: “Minna…”

Ja kujuta ette, et sinu kujutluspilt energiapalli või balloonina läheb kõrgele ja kaugusesse. Lase koos sellega minna kõigel, mis tekitab stressi või takistab sul oma eesmärke täitmast või pooleliolevaid asju lõpetamast. Kujuta ette või tunneta, et sinu kese on täidetud rahuga. Järgmise sissehingamisega mõtle, millele sa soovid keskenduda ja mida sa soovid saavutada. Keskendu nüüd positiivsele ja toetavale positiivsele mõttele.

Välja hingates võid kasutada soovi korral kinnitusi nagu näiteks: “Ma suunan kogu oma loova energia… (selle) tegemisele, loomisele või lõpetamisele. Ma teen seda kergusega ja minule omasel parimal moel. Ma teen seda enesekindlalt ja olen selles edukas.”

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee