Sinu treener

Lihtne hingamisharjutus lõdvestumiseks 

Toimetas Silja Paavle, 4. oktoober 2020, 17:06
Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika PalmFoto: Erakogu
"Lõdvestumine ei tähenda alati ainult endale puhkamise lubamist, vaid lõdvestumist üldisemalt," ütleb Tasakaalukeskuse hingamisterapeut Monika Palm lisades, et hingamismaailmas kasutatakse tihti väljendit: “lõdvestunult minna läbi elu” või “lõdvestu, et elu vastu võtta.”

“Kui kehasse on kogunenud palju pingeid, ei toimu alati välja puhkamiseks vajalikku lõõgastumist. Paljud tervisehädad on seotud kehasse kogunenud pingetega,” selgitab ta.

Me võime ka igapäevaselt asju teha lõdvestunult ehk pingevabalt või tohutult pingutades ja rassides. Kumb tundub mõnusam? Monika selgitab, et lõdvestunult saab asju lihtsamalt ja paremini valmis teha. Lõdvestununa saab vastu võtta mistahes elusündmusi ja olukordi loomuliku avatuse ja kergusega. Elu tundub kergem ja rõõmsam. Võimalusi on rohkem. Hingamisharjutus võib siin aidata lõdvestumist takistavaid pingeid vabastada.

Väga palju on erinevaid hingamisharjutusi, mis aitavad lõdvestuda. Allpool olevat harjutust on lihtne õppida ja kerge teha. See harjutus sobib suurepäraselt ka alles algajatele hingamishuvilistele, mis vaatamata oma lihtsusele, aitab lõdvestuda ja vabastada stressi.

Hingamisharjutus lõdvestumiseks

Proovi seda kõhuhingamise baasharjutust, mil vajad lõdvestumist või soovid stressist vabaneda.

1. Istu või lama mugavas asendis.

2. Aseta üks käsi rinnale ja teine nabapiirkonda.

3. Hinga nina kaudu sügavalt sisse nii, et sinu kõht tõstab ülespoole liikudes üles sinu kõhul oleva käe. Rind ei peaks liikuma, ainult kõht liigub.

4. Välja hingates läbi torujate huulte nagu vilistaksid. Tunne, kuidas käsi sinu kõhul vajub alla koos kõhuga nii, et hingad kogu õhu välja.

5. Tee seda hingamist 5-10 korda. Kui oled päris algaja, siis alusta viiest korrast ja hiljem suurenda hingamiskordade arvu kümneni.

6. Märka, kuidas sa tunned end peale harjutuse tegemist.

“Kui tunned, et iseseisvast harjutuse praktiseerimisest jääb väheks, et stressist või pingetest vabaneda või kui soovid eriti sügavat lõõgastust või lõdvestust, soovitan tulla kogema täispikka vabastava hingamise protsessi. Seda kasutataksegi sageli lõdvestumise õppimiseks või sügavaks lõdvestumiseks ja kehas olevate pingete vabastamiseks,” ütleb hingamisterapeut Monika Palm.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee