Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kolm head soovitust, kuidas sügisele terve, energilisema ja ilusamana vastu minna 

Liigume.ee, 27. september 2020, 23:25
Foto: Unsplash
Sügisel võib hoo kõvasti maha võtta see, kui jääd haigeks või kui aina pimedamaks minevad päevad väsitavad. Seega on sügise saabudes oluline turgutada oma tervist, et olla tervem, energilisem ja muidugi ka ilusam ning säravam. Siin kolm head nippi selleks.

* Ära unusta tervisesporti

Energia saamiseks tasub õues nautida viimaseid sooje ilmasid ja teha kiirkõndi või vaikselt sörkida. 

* Hoia oma immuunsust

Sportliku võimekuse ja energiataseme seisukohast võivad probiootilised toidulisandid olla ennetav lähenemine, mille peale sa ehk varem tulnud pole. Sõbralikud bakterid aitavad nii harrastus- kui ka tippsportlasi kahel eri viisil: parandades seedimist ja toetades immuunreaktsiooni.

Teaduslikult on praeguseks tõestatud, et umbes 70 protsenti immuunrakkudest asub seedeelundkonnas ja probiootikumid, soolestikus loomulikult elunevad kasulikud bakterid, toetavad neid immuunrakke, tõrjudes muu hulgas välja ebasõbralikke külalisi.

Soolestik on immuunsüsteemi esimene kaitseliin ja hea tervise säilitamiseks peab heade ja halbade bakterite suhe olema vähemalt 85:15. Selle suhte saavutamine on nüüdisaegse tavatoitumisega, stressirohke elustiiliga ja liiga kergekäelise antibiootikumide tarvitamisega harva võimalik, kuna kõik need tegurid mõjuvad probiootilisele populatsioonile kurnavalt.

* Tarvita probiootikume

Kui probiootikumide tasakaal on häiritud, kannatab kogu keha. Seedesüsteem ei pruugi toitaineid omastada, mis jätab keha nälga ka siis, kui inimene tegelikult piisavalt sööb. See võib põhjustada liigseid isusid ja kaalutõusu ning viia energia. Probiootilised toidulisandid aitavad neid muresid leevendada ning panevad aluse ka püsivale ilule ja särale.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee