Sinu spordiala | Sinu treener

Aeroobne liikumine hoiab mälu erguna 

Toimetas Silja Paavle, 26. august 2020, 19:24
Foto: Pixabay
Aeroobsed harjutused parandada ajuvereringet ja mälu ning aidata säilitada ajukude, vahendab portaal Kodus väljaandes Archives of Neurology ilmunud uuringut.

Mõni aasta tagasi läbi viidud uuringus võtsid teadlased vaatluse alla rühma kerge kognitiivse häirega inimesi ja panid nad kuus kuud järjest tegema aeroobseid füüsilisi harjutusi neli korda nädalas, 45–60 minutit päevas. 

Aeroobne ehk vastupidavustreening kestab pikema aja jooksul, kaasab töösse paljud lihasegrupid ja tõstab pulsi umbes 60–85 protsendini maksimaalsest südamelöögisagedusest. Kontrollrühmal kästi samal ajavahemikul teha lihtsalt venitusharjutusi.

Enne ja pärast uuringut sooritati mälutestid. Tuvastati, et venitusharjutusi teinute kognitiivsed võimed kahanesid, kuid aeroobseid harjutusi teinud rühma liikmetel need hoopis paranesid.

Loe pikemalt portaalist Kodus.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee