Sinu spordiala | Sinu treener

Liikumisvahendid, mis on alati moes 

Toimetas Silja Paavle, 23. august 2020, 23:55
Foto: Unsplash
Uusi liikumisvahendeid tekib pea igal aastal aina juurde, kuid klassika jääb klassikaks. Trendidega kaasas käimine ei ole paha, aga kui need muutuvad liiga ruttu, muutub see meie rahakotile kulukaks ning Teile koguneb ka koju aina rohkem pahna juurde. Tark oleks investeerida kvaliteetsetesse vahenditesse, mida võite kasutada ka siis, kui midagi muud antud hetkel "popp" on. Need vahendid on ajatud.

Portaal Kodus valis välja paar liikumisvahendit, mis on muutunud igaveseks klassikaks ning mida võite kasutada mitukümmend aastat, kui hooldate neid korrektselt.

1.    Rattad

Jalgratas on kaherattaline inimjõul edasi liikuv sõiduvahend. Šoti sepp ehitas 1839. aastal esimese tänapäeva standardi järgi ratta ning see vahend on meid teeninud siiani.

Jalgratta valik võib muutuda aga üpriski trikikaks. Kõik oleneb sellest, mille jaoks te seda täpsemalt soovite: sihtpunkti jõudmiseks, trenni tegemiseks või niisama vahetevahel sõitmiseks.

Maanteerattad, nagu ka nimi mainib, on mõeldud kattega teedel sõitmiseks, tihtipeale ka nii kiiresti, kui võimalik. Neil on kerge raam ning õhukesed rattad, mis on disainitud maksimumkiiruse saavutamiseks.

Maastikurattad on ideaalsed kaaslased ka kõige karmimal pinnasel, mida loodusel pakkuda on. Need on ehitatud vastupidavate rehvidega, mis on mõeldud igast pinnasest kinni haardumiseks. Lisaks on neil ka tugevad pidurid, mis kasutavad mootorrataste taolisi diske.
Linnarattad pakuvad tasastel linnatänavatel  suurepärast lähitransporti. Sellise ratta stiili juures on meeldejääv lihtsus, praktilisus ja vastupidavus.
 

2.    Rulad

Kui soovite ajatut liikumisvahendit, mis on suuruselt väike, kuid sellele vaatamata väga kiire, siis rula on just Teile.

Lihtsalt ringi liueldes ning tundes kuidas rattad jalge all veerevad tekib Teile vabaduse ja rahu tunne, mida varem pole kogenud. Kuid amatöörid, kes üritavad rulatamise miks ja kuidas küsimustele veel vastuseid leida – siin on paar punkti, millele peate tähelepanu pöörama.

Kvaliteetsed rulad on valmistatud 7-kihilisest vahtrapuidust ning annavad Teile just õige baasi oma oskuste arendamiseks. Suurus on tähtis – peate leidma rula, millel suudate balansseerida ning mida kontrolli all hoida. Algajatele on ideaalne 7.625-8.0.

Graafika ei ole nii tähtis, kui arvate. Kui soovite säilitada graafikat selle asemel, et testida oma potentsiaali rulatajana, siis on rula koht Teil kodus, seinale riputatuna. 

3.    Rulluisud

Rulluisud ehk rullikad on kõigile lapsepõlvest tuntud liikumisvahend, mis on kasulik mitte vaid jõudmiseks punktist A punkti B, vaid ka siis, kui soovite oma tavapärast liikumist muuta aktiivsemaks. Rulluisud on ideaalne viis kalorite põletamiseks ning tuharate ja reite trimmimiseks.

Rulluisutamine tervisespordina vajab vähest ettevalmistust, kuid keskenduge uisu mugavusele ja stabiilsusele koos pingevaba paigaldusega, mis nõuab vähest sissekandmisaega. Vabaaja uisud sobivad kõige paremini lühikesteks, vähemnõudlikeks rulluisu sessioonideks.

Tõelistel algajatel on soovitatav piirduda väikeste ratastega (78-80 mm), sest see aitab hoida kiirust madalamal, kuid kontrolli kõrgel tasemel. 
 

4.    Tõukerattad

Tõukerattad töötavad kõige paremini lühikeste sõitude korral ja võimaldavad Teil rahvarohketes kohtades väga hõlpsalt ringi liikuda. Kui tekib hädaolukord ning Teil on vaja kiiresti liikuma hakata, siis haarake oma tõukeratas ja alustage sõitu. Tõukerataste plussiks on nende ohutus.

Loe pikemalt siit.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee