Toitumine | Sinu treener

PERSONAALTREENER ANNAB NÕU: kuidas valmistada tervislik pastasalat? 

Silja Paavle, 10. august 2020, 10:11
Suvine pastasalat suitsukanagaFoto: Erakogu
Kuigi pasta võib salatis tunduda ebatervisliku ja terve aasta vaeva nähtud figuurile laastavana, siis ei tasu eelarvamustesse kinni jääda. Personaaltreeneri Rauno Rikbergi sõnul on pasta, värsked köögiviljad, tervislik ja väherasvane proteiiniallikas ning ise valmistatud särtsakalt tsitruseline kaste väga head koostisosad ühe suvise ning tervisliku pastasalati valmistamiseks.

Lihtsa valmistamisviisi tõttu on pastasalat väga hea roog, mida teha suuremale seltskonnale näiteks grilliõhtul. „Mulle meeldib sellist salatit teha nendel päevadel, kui külmkappi on kogunenud erinevate koostisosade jäägid, millest enam midagi suurt otseselt valmistada ei saa, aga mis omavahel kokku segades loovad mõnusa maitsete koosluse,“ ütleb Rauno.

Ta soovitab pasta kõrvale valida koostisosadena väherasvase kanaliha ja rikkalikult erinevaid köögivilju. „Nendeks võivad olla näiteks mais, suvikõrvits, magus paprika, klassikaline tomat ja krõmpsu tekstuuri andmiseks sellerivars,“ soovitab Rauno.

Salatikaste valmista alati ise. „Mõnusalt särtsakas kaste valmib, kui segada omavahel veiniäädikas, oliiviõli, mesi ja erinevad maitseained,“ räägib Rauno. Veiniäädika ja mee kombinatsioon annab mõnusalt magushapuka maitse, mille muudab mahedamaks oliiviõli.

Suvine pastasalat suitsukanaga (6-8 inimesele)

Vaja läheb: 300 g suitsukanakuubikuid, 500 g väiksemaid merekarbikujulisi makarone või cavatelli't, 2 (magusat) paprikat, 2 suuremat tomatit, 0,5 suvikõrvitsat, 4 sl väiksemaid kappareid, 200 g konservmaisi, 1 sellerivars, 2 sl punast veiniäädikat, 4 sl oliiviõli, 1 tl mett, 4-8 sl hakitud peterselli, basiiliku, pune ja murulaugu segu, soola, pipart.

Valmistamine: Keeda pasta vastavalt pakendi juhistele, kurna ja jahuta sõelal külma veega. Vala makaronid suuremasse kaussi ja lisa suitsukanakuubikud, peeneks hakitud seller, hakitud paprika, tomat, suvikõrvits ning lisa konservvedelikust kurnatud mais, kapparid ja ürdid. Sega väiksemas kausis või loksuta keeratava kaanega purgis kokku äädikas, mesi ja oliiviõli, kuni segu kergelt pakseneb ning maitsesta saadud kaste soola ja pipraga. Vala salatile, sega korralikult läbi ja maitsesta vajadusel veel veidi.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee