Sinu spordiala | Sinu treener

Plaanid telgis ööbida? Neid soovitusi järgides saad seal ka rahulikult magada! 

Silja Paavle, 4. august 2020, 17:59
Foto: Pixabay
Tänavune suvi on Eesti siseturismi päralt ja pole paremat viisi uute põnevate sihtkohtade avastamiseks kui telkimine. Fjällräveni matkaeksperdid annavad hüva nõu, kuidas muuta öö telgis iga ilmaga meeldejäävaks kogemuseks..

1. Mõtle läbi telgi suurus

Kuigi suur ja lai telk tundub magama minnes hea idee, tuleks telkima minnes mõelda praktiliselt. Pea meeles, et mida suurem telk, seda raskem ja kobakam on ka sinu varustus. Kahekesi telkides võta kaasa vaid kaheinimese telk ning neljaliikmelise seltskonna puhul kaks kaheinimese telki, et oleks võimalus matkates kordamööda varustust kanda. Pikemaks matkaks on hea valik kergekaalulised tunneltelgid, samas pole nad kuigi ruumikad. Klassikaline kuppeltelk mahutab seevastu rohkem, kuid on kaalult veidi raskem.

2. Telgi kuju on oluline

Heitlike ilmadega sobivad telkimiseks hästi kolme aastaaja matkatelgid, mis on mõeldud kasutamiseks kevadest sügiseni. Ekstreemsel pinnasel või tuulise ilma korral on lollikindlaks valikuks kuppeltelk. Vihmasaju puhul soovitame aga esikuga tunneltelki, mis tagab eraldi ala riiete kuivatamiseks või söögi tegemiseks.

3. Kasuta ventilatsiooniavasid

Temperatuuri kontrollimiseks on hea kasutada telgi sissepääsul ja tagaosas paiknevaid ventilatsiooniavasid. Palavuse korral tee need lahti, et õhk ringi liiguks ning külmema ilma korral sulge, et soojus telgist välja ei läheks. Kuigi telk on üldiselt valmistatud õhku läbi laskvatest materjalidest, on mõistlik märja ilma korral hoida üks ventilatsiooniava avatuna, et vältida kondensatsiooni tekkimist. 

4. Magamiskott soojust juurde ei anna

Hea telgiune saladuseks on magamiskott. Jäta meelde, et magamiskott ei anna lisasoojust, vaid hoopis säilitab meie enda keha toodetud soojust. Magamiskott olgu mugav, kuid mitte liiga tihedalt keha ümber, kuna see piirab magamiskoti soojusisolatsiooni. Kui magamiskotis läheb aga liiga palavaks, tee lukk lahti ning pista keha jahutamiseks jalg või käsi magamiskotist välja. Ära unusta ka madratsit – magamiskott võiks maapinnast alati olla madratsiga eraldatud. Hommikul ärgates ning matka jätkates klopi magamiskott korralikult läbi, et saada lahti sinna kogunenud niiskusest ja putukatest.

5. Külm naha vahel magama ei minda

Telki magama minnes veendu, et sul oleks soe. Kui tunned, et külm on naha vahele pugenud, keeda endale näiteks metsas kasvavatest ürtidest soojendav tee. Samuti ära unusta käia enne magamaminekut pissil. Looduse kutsumuse peale keset ööd telgist väljudes kaotad suure osa oma kehasoojusest. Külmadel öödel pane magades pähe ka müts, nii hoiad paremini oma kehatemperatuuri.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee