Sinu treener

Kuus põhjust, miks värskes õhus sportida 

Liigume.ee, 19. juuli 2020, 19:56
Foto: Unsplash
Kaunis suvi annab suurepärase võimaluse õues sportimiseks ning Huffington Post toobki ära kuus põhjust, miks eelistada just väljas liikumist umbsetele spordisaalidele.

Õues sportimine tõstab tuju

2012. aastal läbiviidud uuring tõestas, et õues sportivad inimesed olid 50 protsendi võrra õnnelikumad saalides tegutsevatest tervisesportlastest.

Tähelepanu ja keskendumisvõime suurenevad 

Illinoisi ülikoolis läbiviidud uuring näitas, et hüperaktiivsete laste keskendumisvõime suurenes pärast 20 minutit kestvat jalutuskäiku pargis.

Aitab üle saada loobumismõtetest

Kuigi igasugune liikumine on teretulnud, võiksime siiski veel natukene rohkem liikuda. USA ekspertide soovitusel tuleks igal nädalal teha vähemalt 2,5 tundi keskmise intensiivsusega kardiotreeningut ning kaks või kolm korda jõusaali treeningut. Paraku on treeninguid aga väga raske ühildada oma töö – ja koduseeluga, mistõttu paljud loobuvad. Siiski on uuringud näidanud, et väljas sportijad kordavad suurema tõenäosusega oma aktiviteeti, kui spordisaalides käijad.

Aitab kaalu hoida Värske õhk, päikesepaiste, avarus – need on vaid mõned tegurid, mis inspireerivad meid veelgi rohkem liikuma. 2008. aastal läbiviidud uuring näitas, et suurema osa ajast väljas aega veetvate laste hulgas oli ülekaaluliste laste osakaal 27-41 protsenti väiksem kui laste hulgast, kes veetsid  oma aega ruumides.

Tagab energiatulva

2009. aastal Rochesteri ülikoolis läbiviidud uuring näitas, et vaid paarikümne minuti pikkune õues viibimine annab suurema energiatulva kui tass kohvi.

Suureneb D-vitamiini tase

Kaalulangetamisel võib meid tabada oht, et me ei pruugi saada enam piisavalt D-vitamiini, kuid õues sportimine annab suurepärase võimaluse just D-vitamiini saamiseks, sest päikese ultraviolettkiired aktiveerivad nahas eksisteeriva kolesterooli vormi, muutes selle D-vitamiiniks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee