Liikumine ja tervis | Sinu treener

JOOKSMINE VÕI RATTASÕIT: kummast on rohkem enda vormi ajamiseks tolku? 

Liigume.ee, 11. juuni 2020, 23:31
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kumb on kaalu langetamiseks tõhusaim treeningviis, kas jooksmine või rattaga sõitmine? 

"Treeningu mõttes on head nii rattaga sõitmine kui jooksmine - mõlemad on aeroobsed treeningud, mis aitavad kaasa lihasmassi kasvatamisele," räägib Texase ülikooli professor Hirofumi Tanaka ajalehes New York Times. 

Samas märgib ta, et nende kahe treeningu vahel on olulisi erinevusi, mida maksab endale sobivat treeningviisi valides arvestada. Näiteks kulutab jooksmine ühes minutis rohkem kaloreid kui rattaga sõitmine, kuigi veidi sõltub see ka sellest, kui intensiivselt rattaga sõidetakse. 

On tehtud arvutusi, mille järgi kulutab 68 kilo raskune inimene 1,6 kilomeetrit umbes seitsme minutiga joostes tunni ajaga 1000 kilokalorit. Kui sama inimene sõidab rattaga ühe tunniga 25–30 km, kulutab ta 850 kilokalorit. Kõndides kulub aga sootuks vähem ehk 360 kilokalorit.  

Jooksmise miinuseks räägivad aga sagedased vigastused, rattaga sõitmine ei põhjusta nii palju lihasvalu ning on liigestele ja põlvedele kasulikum.

Kuid lõppmoraal on üks: et mõlemad treeningviisid parandavad füüsilist seisundit ning vähendavad riski haigestuda kroonilistesse tõbedesse, tasub lihtsalt valida endale meelepäraseim liigutamisviis.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee