Jaga:     
Uudised

12 nippi, kuidas suurendada trennimotivatsiooni

1. Paranda sisemist motivatsiooni. Otsi uusi teadmisi, omanda uusi oskusi, koge uute liigutuste õppimisest tulenevat rahulolu. Leia nauditavaid, uudseid ja põnevaid trennikogemusi.

2. Otsi võimalusi rahuldada oma psühholoogilisi vajadusi autonoomsuse, kompetentsuse ja seotuse järele – et võiks tunda “ma saan valida”, “ma oskan/suudan” ja “ma olen sotsiaalselt edukas”.

3. Loo positiivne keskkond, mida iseloomustab eesmärgipärane tegevus ning kus on toetav, sõbralik ja pingevaba õhkkond.

4. Ära võistle ega võrdle end teistega. Püüa saada endast, mitte teistest paremaks. Analüüsi oma tugevusi ja nõrkusi ning arengut.

5. Mõtle rohkem kaasa. Kui treenid koos treeneriga, siis esita küsimusi harjutuste, meetodite jm kohta. Küsi treeningualast kirjandust ja proovi ise oma harjutuste tehnikat treeneri juuresolekul analüüsida.

6. Õpi oma arengut hindama. Pea trennipäevikut, mille abil arengut jälgida. Jõutreeningu puhul märgi üles raskuste suurenemine, vastupidavustreeningus mahu kasvamine.

7. Vali jõukohane treeningukava. Alusta lihtsamate harjutustega ning suurenda väljakutset vastavalt edule. Võta endale järk-järgult raskemaid ülesandeid.

8. Ära tee trenni, vaid mängi. Trenni tehakse sageli selleks, et midagi saavutada; mängu harrastatakse sellepärast, et see on meeldiv. Muuda oma mõtteviisi ja võta ka treeningut rohkem mänguna. Proovi näiteks mõnda pallimängu.

9. Leia ka väline motivatsioon. Milline saavutus oleks sulle tõeliselt oluline? Miks? Kui hakkad motivatsiooni kaotama, mõtle, mille nimel sa seda kõike teed. Väline motivatsioon ei ole nii hea kui sisemine, aga see on parem kui motivatsiooni puudumine.

10. Treeni teadlikult. Kui oskad vastata küsimustele “miks treenin” ja “kuidas treenin”, siis teed seda tulemuslikumalt ja treening on huvitavam.

11. Proovi mõnda rühmatrenni. Need võivad suurendada seotuse tunnet ja selle kaudu motivatsiooni. Soovid minna trenni ka selleks, et kohtuda trennikaaslastega.

12. Treeni koos personaaltreeneriga. Kui kliendi ja treeneri suhe on meeldiv, võivad personaaltreeningud lisada seotuse tunnet. Hea personaaltreener aitab kindlasti kliendil ka autonoomsust ja kompetentsust suurendada.

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2015. aasta detsembrikuu numbris.

0 kommentaari