Jaga:     
Uudised

Treeni SILMI kodus ja kontoris!

* Joonista pliiatsiga silmade ees geomeetrilisi kujundeid. Liigu pliiatsiga tasapisi silmadele lähemale.

* Siruta käsi koos pliiatsiga ette. Vaata 4 sekundit kaugusesse, siis 4 sekundit pliiatsit, jälle kaugusesse ja jälle pliiatsit, samal ajal liigu pliiatsiga aeglaselt ninale lähemale. Pliiats muutub ühel hetkel uduseks, kuid on oluline, et näed seda ühekordselt, kui jõuad ninaotsani. Pigista silmad korraks kõvasti kinni.

* Võta väikese kirjaga pliiats, hoia seda umbes 30 cm kaugusel silmadest. Vaata 4 sekundit kaugusesse, siis 4 sekundit pliiatsil olevat teksti. Tee vaheldumisi 20 korda.

* Vaata seinal olevat kalendrit. Kalluta pead eri suundades, samal ajal loe numbreid, moodusta numbrite kombinatsioone.

* Võta kalender kätte. Hea, kui see on suuremate ruutudega. Fikseeri pilk keskele ja püüa ära tunda numbrid keskpunkti kõrvalt. Soorita testi eri kaugustel.

* Kui pead sisestama arvutisse teksti, siis paiguta see päeva jooksul ekraanil erinevatesse kohtadesse.

* Aseta suurema kirjaga tekst seinale või riiulile, loe teksti hüpates ja muud moodi.

Vaid 15 minutit päevas oma silmade heaks annab juba päris arvestatava tulemuse.

Silmade ja aju koostööd treenivad ka “Memory” ja “Tangrami” mängud ning puslede kokkupanek. Need aitavad ergutada nägemistaju rakke, mis reageerivad kus-liikumisele. Eriti head on niisugused mängud laisa silma korral.

Allikas: Karmen Johansson.

Vaata lisa www.nagemisteraapia.ee.

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2014. aasta novembrikuu ajakirjas.

0 kommentaari