2
fotot
http://pringstore.ee/et/ujumine/336-finis-agility-rihmata-labad.html ()
Jaga:     
Uudised

Armunud UJUMISLABADESSE!

Ok… see pole nüüd just mitte kõige õigem viis alustada postitust, kus tahaks natuke targemat juttu rääkida aga no ma lihtsalt ei saa. Alates esimesest hetkest, mil labasid kasutasin olen neid täiega fännanud ja kasutaksin iga trenn, kui lubatakse ja võiks.

Ilmselt enamus lugejaid nüüd kratsib üldse kukalt, et mis labad? Noh, mina kergitasin ka alles paar kuud tagasi kulmu, et misasjad? Mida mul ujumiseks vaja on??? Ainult minust ja trikoost, prillidest, mütsist ja basseinist ei piisagi? Tuli välja, et ei piisa jah. Lisaks oli vaja labasid, punni, plaati ja kummi. Päris lahe varustus, eks? Aga täna keskendun oma uuetele lemmikutele ehk labadele.

Ujumislabasid kasutakse:

  • tehnika parandamiseks
  • jõu 
  • kiiruse arendamiseks

Ujumislabade eesmärk on suurendada veepindala, mis suurendab veetunnetust kogu tõmbe jooksul. Arendab jõudu ning suurendab kiirust.  Kusjuures vahe on suhteliselt hetkega st ühe korra kasutamise järel tuntav. Veetunnetus muutub oluliselt ning pärast labadega ujumist on ilma ujudes tunne nagu tõmbleks lihtsalt niisama vees. Kohane võrdlus oleks ilmselt joosta viiskudes ja siis uutes kergetes tossudes ja seejärel jälle viiskudes.

Liikumapanev jõud ujumisel tekitatakse tõmbejõu ja tõstejõu kombinatsiooni tulemusena, mille tekitab käelaba ja õlavööde (jättes  täiesti välja jalgade töö ja keha vertikaalse ja horisontaalse pöörlemise efekti). Ujumislabad aitavad tunnetada ja täiustada õiget liikumise amplituuti tõmbetehnika treeningutel. Finisi labade patenteeritud skeg-tehnoloogia sunnib ujujat  sirutama kätt maksimaalselt ja õpetab tõmbe alguses käelaba pööramist ning muudavad tõmbe efektiivsemaks (loe: annab ujudes uimed).

Spetsiaalselt krooli ujujatele on väljatöötatud Finisi ujumislabad, mille ka mina endale ostsin. Peale pisikest uurimist selgub, et see oli ka kõige õigem valik. Nimelt labad ei tohiks käelabast väga palju suuremad olla. Samuti ei tohiks kasutada labasid, mida kinnitakse ümber randme. Viimasel juhul ei pruugi käte asend olla kogu liigutuse jooksul õige ning võib tekitada randme vigastusi.

Samuti ei tohiks labasid kasutada väsinuna ning tehnika peaks jääma kogu soorituse vältel õigeks. Lisaks tuleks labade kasutamisega alustada pisitasa ning kogu treeningust ei tohiks labadega treening ületada 25% trenni mahust. Ja viimane aga mitte kõige vähem olulisem on suurus. Siin ei pea paika, et suurem on parem. Labad võivad käest olla vaid veidi suuremad, sest vastasel juhul on käele ja õlale langev koormus liiga suur ja võib tekkida rida mitte nii toredaid vigastusi…

Minul on sellised labad:

http://pringstore.ee/et/ujumine/336-finis-agility-rihmata-labad.html

Alguses mõtlesin, et need ei seisa ju kuidagi käes, kuna ei kinnitu millegagi eriti aga tegelikult püsivad suurepäraselt ning tõesti ujumistehnika muutub nendega paremaks, tempo kiiremaks ja sirutus palju pikemaks. Keha hakkab ise rohkem roteeruma pöörete ajal ning kõik muu hää mudru ja tulemuseks on märgatavalt parem tehnika ning kiirem ujumine. Samas olgem ausad, need labad teevad ujumisest ikkagi korraliku jõutrenni. Pärast on õlad ikka päris pehmed aga treeningus raske ja võistlustel kerge. Onju? Igatahes ootan alati oma ujumistrenne ja kuigi need on üpris väljakutset pakkuvad siis panevad need mu silmad täiega särama.

Loe Regiina trenniblogi https://regiinatrennijutud.wordpress.com/.

0 kommentaari