Jaga:     
Uudised

UKU SUVISTE suurepärane vorm raamatu abiga!

Laulja, pianist ja muusikaprodutsent Uku Suvistel jätkub loomingut nii endale kui teistele. Muusikamaailma kõrval on ta jõudnud kaasa lüüa ka teleekraanil sarjas „Üheotsapilet“ ja saadetes "Su nägu kõlab tuttavalt” ning „Tantsud Tähtedega“. Ükski ettevõtmine ei sega aga Uku igapäevast hea enesetunde nimel treenimist.

Parem muusik ja oma õnne sepp kui tippsportlane

Uku ema soovis, et poeg alustaks peotantsutrennidega ja tema isa arvas, et Ukust võiks hoopis maadleja saada. „Lõpuks kujunes nii välja, et ema pani mind muusikakooli, poistekoori, muusikaklassi ja trenni ma ei jõudnudki.“ Kui ühel hetkel muusikaga seotud tegemistest üks ära langes, hakkas Uku suure rõõmuga tennist mängima. Keskkooli ajal leidis ta enda jaoks kergejõustiku aga hilisemalt ei olegi ta niimoodi trennides käinud. Jalgpall ja tennis on aga läbi aegade Uku lemmikmängud olnud.

Uku on õnnelik, et temast sai tippsportlase asemel muusik. „Sport on minu jaoks pigem mäng ja võistlus endaga nagu ka kõik muu elus. Mul ei ole valemit, et öelda, kui väga ja mida sa pead oma spordiala juures armastama, et seda just tippspordi tasemel teha. Seda rohkem imetlen ma neid, kes seda teevad. Igal võistlusel on ainult üks võitja ja juba eos paned sa oma rõõmu sellest sõltuma kui tugevad on teised ja milline on su õnn.“ Muusika ja spordi olemust peab Uku väga erinevaks. Spordis on konkreetne tulemus ja võitja, muusikas võid ühes kohas olla hinnatud ja tuntud, samas ei pruugita mujal sinust teada.

Ebamugavustunne pani tegutsema

Pärast keskkooli suundus Uku sõjaväkke, seejärel käis kahes koolis korraga ja lõpuks reisis kaheks aastaks veel ka USAsse õppima. „Ma ei olnud m

õnda aega sellist tigedat trenni teinud ja seal juhtus nii, et hakkasin päris kiirelt kaalus juurde võtma. Koolis oli toitu nii palju kui süüa soovid, see oli hinna sees, ja kõik pakutav uus ning huvitav.“ Trenni Uku sel ajal ei teinud ja ühel hetkel tundis ta end väga ebamugavalt – 24aastasena pidi ta kaaluprobleemile mõtlema ja sellega tegelema. „Mind hullult häiris see, kõige ebameeldivam tunne üldse!“

Siis leidis Uku sõbra abiga enda jaoks Anthony Ellise raamatu „The Secrets to Gaining Muscle Mass Fast“ (Lihasmassi kiirelt kasvatamise saladused). Selles olevat põhjalikku informatsiooni kasutab ta oma tervisliku ja sportliku eluviisi alustalana tänaseni. „Kogu minu trennifilosoofia põhineb väga primitiivsetel tõdedel. Raamatus oli välja filtreeritud, mis on oluline hea füüsise puhul ja ma hakkasin selle järgi trenni tegema ning toituma.“ Uku hakkas käima nii jõusaalis kui jooksmas, kuna kooliga seotud sportlikke ettevõtmisi, milles kampa lüüa, ei olnud.

Iseenda personaaltreener

Tagasi Eestis, jätkas Uku vankumatu enesedistsipliiniga treening- ja toitumisrutiini. „Ma olen katsetanud, mis minu jaoks toimib – olen teinud iga päev trenni, mitu korda päevas kombineerides aeroobset ja lihastreeningut ja olen üritanud teha ka ainult kolm korda nädalas. Mulle see väga ei istu, sest mulle meeldib olla rohkem aktiivses tegevuses.“ Uku teeb igapäevaseid pooletunniseid jookse ja lisaks mahutab ta oma nädalasse ka 5-6 jõusaali treeningut. „Ma jälgin, kuidas keha reageerib ja kui tunnen, et tahaksin puhkust, siis seda ma ka endale annan.“

Jõusaalitrennile eelnevaks soojenduseks on Uku koos hea sõbraga ka squshi harrastanud. Tenniseväljakuid naljalt iga spordiklubi juurest ei leia, küll aga on squash tema jaoks sama intensiivne ja lõbusam eeltrenn kui näiteks lindil jooksmine. „Squashist sai kohe minu suur kirg. Algselt soojendusena mõeldud mängud kujunesid tihti pooleteisetunnisteks matchideks. Sama asi oli Spartasse treenima asudes sulgpalliga – sisuliselt mängisime enne jõusaali ennast tühjaks. See ei ole kõige otstarbekam aga nii lihtsalt juhtus“.

Oma treeningutes on Uku nõu küsinud Argo Aderi ja Ott Kiivikase käest, enamuses tugineb ta aga oma teadmistele ja kogemusele. Uku leiab, et eks treeningute sageduse, olemuse ja ülesehituse osas on erinevaid soovitusi aga enda jaoks tuleb leida sobiv variant, mis tagab hea enesetunde. „See mis tundub sinu jaoks õige, määrab päris palju, mida sa suudad teha. Vahel piisab ka enda ümber veenmisest, et suudad tegelikult rohkem. Väide, et sa ei tea oma piire, kui ei ole neid kombanud, vastab väga tõele.“

Motivatsiooni jätkub ka teiste innustamiseks

Motivatsiooni Ukul jagub, kuna treeningutega alustamise ajend ei unune. „Ma arvan, et see ora istub mul alati tagumikus ja USAs kogetud kaaluga seotud ebamugavus jääb meelde. See, et sa lähed nagu käest ära.“ Ta püstitab ikka ja jälle endale uued sihid. „Mida kaugemale edasi areneda, seda rohkem peab pingutama, et suuta seda jätkata. Protsess läheb detailsemaks aga kui seda mitte teha, kaob minul vähemalt motivatsioon ära.“

Ukul puudub ambitsioon harrastatavatel aladel võistelda või end kellegi teisega võrrelda. „See mäng on sisemine ja seotud kõige ülejäänuga su elus. Mingil tasandil harjutad sa ennast läbi spordi ka teiste asjadega hakkama saama.“ Uku usub, et trenniks on igal inimesel võimalik lenda oma motivaator või saab teda selles aidata keegi kõrvalseisja. „Kõiki inimesi on võimalik panna mõtlema motiveeritult ja see on võtmeasi, millest personaaltreener peaks alustama. Alles siis võib rääkida toitumis- ja treeningkavast.“

Sihikindel Uku on trennipisikuga ka oma sõpru nakatanud. Muusikud, kelle ringis ta enamasti liigub, juba naljalt jõusaali ei kipu. Uku mõjutustel on nad selle tee siiski ette võtnud. „Number üks asi nende enda jaoks on vastata küsimusele „miks?“. Kui sellele on piisav ja oluline vastus, siis ta leiab enda jaoks sobiva viisi ja võimalused ning läheb läbi ükskõik kust. Siis jääb motivatsioon ja eesmärgile keskendumine temaga.“

Tervislik valgugurmaan

Uku on toitumises tagasihoidlike eelistustega. „Ma ei järgi ühtegi fancyt dieeti või midagi populaaset. Valin oma menüüsse ainult neid asju, mis hullult maitsevad.“ Toitumise juures jälgib ta, et organismile oleks tagatud piisav kogus valke. Lisaks peab Uku oluliseks, et tänapäeva rikkaliku toiduvaliku juures, tuleks hoida enda söömisharjumused kontrolli all ehk toidu kogused peaksid olema balansis. Uku puhul toimib 4-5 korda päevas söömine ja tal on harjumus 3-4 tunni tagant ikka midagi hamba alla pista.

Jõusaalitreeningute toetamiseks kuuluvad Uku menüüsse ka toidulisandid. „Ma olen valgugurmaan! Neid pulbreid ma tõesti tarbin ja panen vahepeal ka niisama lusikaga suhu, kuna lihtsalt maitseb. Aga ma ei kasuta neid nii nagu peaks – pärast trenni – vaid lisan pulbreid veega segamise asemel toidu sisse maitseks, näiteks kohupiimale. Uku on harjunud ka tavatoiduga rohkelt valke tarbima, nii et pulbri näol lisandeid tarbib ta pigem maitseelamuse kui lihasmassi kasvatamise eesmärgil.

Vaatamata teadlikele valikutele ei pea Uku end sugugi kõge tervislikumaks toitujaks. „On hetki, kui ma söön väga palju rämpsu ja mu lemmik jook on Coca-Cola Zero. Täitsa tõsiselt!“ Trenni suhtes kehtib Ukul aga 0-tolerants ja minemata jätab ta äärmisel juhul vaid tervise või tööga seotud asjaoludel. Laiskus ja mitte viitsimine on märksõnad, mis tema ellu ei kuulu. „Inimene küsib endalt küsimuse, miks mitte minna ja leiab alati vastuse. Trikk seisneb selles, et sa ei mõtle, vaid lihtsalt lähed kohale!“

Haritud ja kiidetud talent

  • Uku on Georg Otsa nimelises Tallinna Muusikakoolis õppinud pop-jazz-laulu ja lõpetanud Eesti Infotehnoloogia Kolledži arvutisüsteemide administraatori erialal.
  • 2006. aastal suundus Uku paariks aastaks USAsse Berklee Muusikakolledžisse laulu ja muusikaproduktsiooni õppima. Ta kuulus kõikide semestrite vältel kooli andekaimate õpilaste nimekirja.
  • Uku saavutas 2005. aastal laulukonkursil „Kaks takti ette“ kolmanda koha ja parima meeslaulja tiitli.
  • Ajakiri Kroonika tituleeris Uku 2010. aasta Eesti seksikaimaks meheks.
  • Uku on alates 2011. aastast UNICEF Eesti noortepatroon.
  • Uku on häid tulemusi saavutanud ka Uno Naissoo nimelisel loomingu- ja interpretatsioonikonkursil ja rahvusvahelisel laulukonkursil "Uus laine".

Coca-Cola sõltlane

Muudatused elustiilis sh toitumises tõid Uku igapäeva Coca-Cola Zero. „Ma joon neli liitrit Coca-Cola Zerot päevas. Käisin just vereproovi andmas ja silmi kontrollimas, seni ei ole ükski selle joogi kohta käivatest väidetest minu peal toiminud, nii et pöidlad pihku.“ See on Ukul nii kestnud juba kümme aastat. Siit üleskutse Coca-Colale Uku joogivarusid sponsoreerima!

Artikkel ilmus Tervis Plussi 2016. aasta novembrikuu ajakirjas.

0 kommentaari