Jaga:     
Uudised

Haigena TRENNI?

Haiguse esimeste märkide korral võib trenn aidata immuunsust ergutada. Kui palavikku pole, võid teha kerge trenni – sörgi või kepikõnni – koos järgneva sooja dušiga. Kuivata end pärast korralikult ja riietu soojalt.

Ära anna kehale suurt koormust. Haiguse ajal vajab immuunsüsteem toetust, kogu jõud on suunatud paranemisele. Tugev treening on aga kehale koormus. Kui lähed haigena trenni, lükkab organism paranemise edasi, tekkida võivad ohtlikud tüsistused (nt südamelihasepõletik).

Paranemise faasis teeb head kõnd värskes õhus. Pärast haigust võid ette võtta väikese testi: proovi kõndida kiiresti 30 minutit. Kui tunned hiljem tohutut väsimust, tahaksid magada, köha läheb kinnisemaks, nina hakkab uuesti jooksma, alustasid treeninguga liiga vara. Tervena pea aga meeles, et kerge sport on parim teadaolev viis immuunsüsteemi tugevdada.

Kui läheb hullemaks

Ära unusta, et külmetusnähtude taga võivad peituda palju tõsisemad tervisehädad. Viirushaigus peaks taanduma 2–3 päevaga, täielikuks paranemiseks kulub tavaliselt nädal. Kui haiguse kolmandal päeval pole enesetunne paranenud, püsib kõrge palavik, tekkinud on tugev köha, valu rindkeres, valu põses, helista oma perearstile, sest viirushaigus võib tekitada tüsistusi. Vajadusel võetakse analüüsid ja määratakse ravimid.

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2014. aasta novembrikuu ajakirjas.

0 kommentaari