Jaga:     
Uudised

Peidad end LAISKUSE maski taha?

Mugavus ja laiskus võib end maskeerida erisugusteks vabandusteks, miks mitte trenni teha.

Mul ei ole trenniriideid ega tosse! Kodus võid treenida ükskõik milliste mugavate venivate riietega ja kas või paljajalu.

Mul pole hantleid ega trennimatti! Ole raskuste valimisel loov. Hantlite asemel võta kaks veepudelit ja matti asendab saunalina.

Ma ei taha üksi trenni teha! Lepi sõbranna, lapse või mehega kokku, millal koos spordite.

Ma ei tea, mis trenni teha ja kuidas! Guugelda internetist videoid ja võta appi targad trenniäpid.

Toas on palav ja umbne! Tee aken lahti või treeni terrassil, aiamurul.

Ruumi pole! Vaba ruumi peab olema vaid oma kehapikkuse jagu. Kui elutoas ruumi napib, tee harjutusi köögis, esikus, sauna eesruumis või mujal. Osa harjutustest saad teha ka diivanil.

Mänguhoos lapsed ja koduloomad on ees! Saada nad korraks teise tuppa või leia neile tegevus.

Peaksin hoopis koristama! Tolmurullid ei pane plehku sel ajal, kui sa trenni teed! Või siis ühenda hea kasulikuga – puhasta pindu nii tempokalt, et higistad.

Köögist tulevad toidulõhnad! Tee aken lahti! Toit tundub pärast trenni veelgi maitsvam. 

10, 20 või 30 minutit päevas

Vabandusi viilida pole! Ole enesekindel ja tee oma trenniminutid ausalt ära. “Piisab ka vaid 10, 20 või 30 minutist päevas, et end liigutada, ja enesetunne juba paraneb! Tingimata ei pea treenima järjest tund aega, nagu klassikaliselt soovitatakse. Võid jagada treeningu ka osadeks, näiteks teha hommikul 10 minutit lihaseharjutusi ja õhtul 30 minutit sörkida või aeroobikat harrastada – kuidas kellelegi sobib,” ei anna Kaja võimalust trennist ära nihverdada. Nii leiab hea pealehakkamise juures aja trenniks nii beebiga kodus olev ema, töömesilane kui ka spordiklubist eemal elav maainimene, sest spordikeskus pole põhieelduseks, et liikuda. Otsustavus pihta hakata loeb rohkem!

Ainus, mida võiksid enne alustamist teha, on astuda läbi personaaltreeneri juurest, et teaksid end targemini treenida. Koormustest ja personaalsed nõuanded välistavad võimaluse, et endale teadmatusest liiga teed. Vahel avastab treener koormustaluvust kontrollides varjatud terviseriskid, mis iseseisvalt treenides võivad ohtu tähendada. Kui need on välistatud, pole mõtet enam sportimisega oodata!

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2014. aasta oktoobrikuu ajakirjas.

0 kommentaari