Jaga:     
Uudised

Bodypump – tõhus kangiime

Pole vist ühtegi spordiklubilist, kes poleks kuulnud legendaarsest Uus-Meremaalt pärit Les Millsi bodypumpist. Registreeritud kaubamärk ja kontseptsioon on levinud üle maailma 75 riigis ja 13 500 klubis, nagu kinnitab praegu käigus olev 82. programmi tutvustus. Kes kord juba näpu andnud, on kaotanud terve käe.

Bodypump on parim ja tõhusaim viis keha kiiresti vormi saada,” jagab muljeid harrastaja Piia Lätte, kes on pumpi harrastanud üle kolme aasta. “Vahepeal on jäänud küll paar kuud olude sunnil vahele, kuid kulub minimaalselt aega, et lihased jälle tagasi saada. Alguses kasutad kangil väikesi raskusi, kuid peagi tunned ise, et sooviksid rohkem. Nii tore on näha, kuidas keha aina areneb, vastupidavus ja jõud kasvavad.”

Kuna Piia reisib palju, on tal väga hea meel, et nii kava kui ka muusika on programmis üle maailma samad. “See annab mulle võimaluse teha oma lemmiktrenni ka tööasjus välismaal olles.”

Üks Eesti staažikamaid bodypumpi treenereid Rainer Rebane, kes hakkas pumpi-trenni juhendama kaheksa aastat tagasi, kui see Eestisse jõudis, peab treeningu suure fännihulga põhjuseks lihtsust ja tõhusust. “Sa ei pea pidevalt kaasa mõtlema nagu tavaaeroobikas, sest sammukombinatsioone pole. Naissoost harrastajad on ülekaalus, mehed käivad pigem läbi ja tutvuvad, sest nad tahavad üldjuhul näha vägevat lihasmassi arengut, kuid seda saab jõusaalist.”

MyFitnessi bodypumpi ja bodyattacki treener Kendra Kairi Vaino sõnul on Les Millsi treeningud tulemuslikud ja motiveerivad ning trenn vastab alati kliendi ootustele. “Tegu on kiireima viisiga keha vormida, lisaks arendab see jõudu ja suurendab enesekindlust. Pingutusmomendil on rühmaefekt motivatsiooniks. Esimesi märke, et vorm paraneb ja jõud suureneb, peaks nägema juba kuu-kahe möödudes.”

Rainer Rebase jaoks on teadlik treenimine kõige alus. “Ma ei väidaks, et bodypump on nüüd see kõige-kõige tõhusam viis oma keha kiiresti vormi saada, tõhusaks muudab treeningud mitmekülgsus. Kui inimene käib pumpis 4–5 korda nädalas ja muud liikumist ei harrasta, ei pea ma seda õigeks.”

Bodypumpi harrastajate vanus on väga erinev, Raineri trennis on noorim olnud 16aastane (sellest vanusest alates lubatakse noori enamikes klubides rühmatrenni). “Vanus pole mingi number ega loe kohe kindlasti, kui inimene on heas vormis ja sportlik, võimekas. Hakkama saavad bodypumpiga kõik,” julgustab Rainer Rebane.

Küll aga ei soovita ta bodypumpi spordikaugele inimesele esimeseks trenniks. “Kõigepealt peaks oma võimekusest aimu saama, hea oleks teha koormustest, et näda, mida ja kuidas sa suudad ja mida soovid suutma hakata,” annab Rainer nõu. Kogenud treener arvab ka, et edenemiseks pidevalt raskusi suurendada ei ole hea mõte. “Selle asemel võiks pigem proovida ka teisi treeninguid.”

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2012. aasta septembrikuu ajakirjas.

0 kommentaari