2
fotot
Paljas Porgand eestvedaja Merilin Taimre. (ADIDAS)
Jaga:     
Sisuturundus

Paremaks iga jooksuga!

Olgugi, et enamik jooksjate vigastusi on seotud jalalihaste tugevuse, tasakaalu ja liigutuste täpsusega, tekitavad palju probleeme ka valed jalanõud. Et tulevikus ei peaks tegelema vigastuste raviga, on jooksujalatsi valikul soovitav teha väga teadlikke otsuseid.

 Igaks erinevaks treeninguks on põhjusega oma jalats. Nii võib poest leida treeningjalatsid nii kõndimiseks, jooksmiseks, jõusaalis treenimiseks kui joogaks. Jooksujalatsid on ent eriti olulised, sest peavad taluma jooksu korduvat mustrit ja põrutust ning tooma kaasa korraliku soorituse ühes heaolutundega.

 Õige jalats, head sportimistulemused.

Kooliajal eelkõige keskmaajooksule keskendunud jõusaali-ja personaaltreener Polina Mattisen rõhutab, et korralik, kaasaegne ja tervislik varustus (rõivad, jalatsid) on sportimisel väga tähtsal kohal: „Eesti kliimas on mugav ja kihiline riietus oluline iseäranis õues liikumiseks. Harjutusi sooritades või joostes tuleb hoida oma keha pidevalt soojana, et treening oleks ohutu ning vältida vigastusi. Treeningjalatsid jagunevad peamiselt üldtreening- ja jooksujalatsiteks. Esimesed on mõeldud põhiliselt mitmesuunaliseks liikumiseks (hüpeteks, kükkideks jne). Jooksujalatsite painduvus aga on loodud vaid ühesuunaliseks ehk otse liikumiseks (kannalt päkale).“ Ise valib Polina spordirõivaid ja -jalatseid endale eelkõige mugavuse järgi ning treeningule vastavalt. „Näiteks kui on plaanis jõusaali- või jooksutreening, valin vastavalt ka spordirõivaid, kuna (üld)treeninguks ja jooksuks on mõeldud erineva tehnoloogiaga riideesemed. Samuti on oluline, et riietus istuks hästi ning kehale vastavalt. Mulle meeldib erinevaid värve omavahel sobitada.“

Polina jookseb praegu peamiselt iseenda heaks ning südame-ja veresoonkonnatöö tugevdamiseks. „Ei aja taga enam suuremat võistlusmomenti, vaid naudin jooksmise teekulgu, kus saan olla oma mõtetega,“ räägib naine. „Jooksmine annab vaheldust, pakub võimalust ümber lülituda ja omaette olla.“ Jooksujalatsi valimisel jälgib Polina, et välistald oleks vastupidav, toestus asetseks keskosal ning painduvus oleks mõeldud ühesuunaliseks ehk otse liikumiseks. „Kel on plaanis endale uued jooksujalatsid soetada, võiks selleks kindlasti aega varuda, külastada erinevaid spordipoode ning proovida jalatsi mugavust ja istuvust hoolega, kuna jooksujalatseid leidub tänapäeval palju. Õige jooksujalats toestab jooksusammu, tagab mugava otsesuunalise liikumise, ja mis kõige tähtsam, on ohutu.“

 Jooksujalats nimelt naistele.

Hetkel kannab Polina joostes ADIDASE jooksujalatseid UltraBoost X, mis on loodud spetsiaalselt naiste jalakujule. Jalatsi loomisel kasutati süsteemi, analüüsis liikumist ja jälgis keha liikumist ülima täpsusega, mõistmaks, millised punktid naise jalal vajavad enim toestust  ja kuidas lahendada jooksmise ajal jala loomuliku laienemisega seotud väljakutseid. Innovaatiliseks lahenduseks on veel dünaamiline kaar koos spetsiaalselt disainitud jalatsi keskosaga. Eriline kangas pöördub jala keskosa toestava kaare alla, pakkudes täiendavat tuge ning kanga muster võimaldab varvaste juures rohkem hingamist. Naise jala eripära arvestab ka UltraBoost X-i kitsas kand, mis pakub mugavust ka pikemal treeningul. Tallas kasutatav kumm toetab naise kõnnakut ning pakub head pidavust ja mugavust joostes ka linnatänavatel. „Tegu on väga kerge ja tõeliselt mugava jalatsiga,“ on Polina ülimalt rahul. „Jalatsi haakuvus, toestus, painduvus, aga ka vastupidavus – kõik on paigas! Tegu on kõrgtehnoloogilise jooksujalatsiga. UltraBoost X on mu jalale väga sobiv jalats jooksmiseks!“


Villidest mugavuseni.

„Nagu kingadegi puhul, hindame noores eas vaid jooksujalatsite välimust,“ nendib tervisliku elustiiliblogi Paljas Porgand eestvedaja Merilin Taimre. Temagi eelistab joostes ADIDASE jalatseid. „Mida aeg edasi ja rohkem kogemust tekib, seda enam mõistame, et välimusest olulisem on jooksujalanõude mugavus,“ jätkab naine. „Küllap mäletame kõik põhikooli lõpuaktuse kingades piinlemist ja vesivillide plaasterdamist. Gümnaasiumi lõpuaktuse võtavad paljud vastu juba madalamates või oma truudes lemmikkingades. Nii olen minagi aegamisi avastanud need kõige-kõigemad jooksujalatsid. ADIDASE mudel UltraBoost X on just see, millele olen kindlaks jäänud. Tean, et tallad ei väsi ära, jalad ei saa põrutada ning ville ei pea kartma!“

 Veel paar kuud tagasi tekitas jooksmine Merilinis omajagu raskusi. „Olles jõusaalihunt, ei olnud mu vastupidavus just parim ja jooksmine väsitas kähku,“ tunnistab ta. „Nüüd suvega olen meeletult palju jooksutossu jalga libistanud ja jalgadel end kanda lasknud. Jooksen pea iga päev 30–60 minutit ning olen jõutrenni mahtu oluliselt vähendanud. Seega tegelen hetkel enim just jooksmisega.“

Merilin on seda meelt, et sportimisel on tahtejõud ja motivatsioon alati number üks, kuid tihedalt kannul on varustus: „Me ju ei soovi end vigastada või tunda end sportides ebamugavalt, mida põhjustab ebasobiv treeningvarustus. Jooksmisel mängib enim rolli õige jooksujalats, mis säästab jalgu mistahes pinnasel ega hakka pikema distantsi puhul hõõruma. Jõusaalis omakorda on tähtsaim mugav riietus, mis oleks igati stretch ja laseks õhku läbi. Mõistagi on oluline ka riietuse välimus ja meeldivus.“

 Jooksujalatsi valimisel jälgib Merilin selle kergust ning talla pehmust, paindumisvõimet ja amortsust. „Nagu jalgrattagi puhul, on jalanõude juures oluline, et me ei põrutaks oma jalgu ja jooksmine oleks võimalikult pehme ja sujuv. Seepärast ehk olengi lausa armunud ADIDASE jooksutossudesse UltraBoost X, mis oleks justkui mu jalga sündinud!“

0 kommentaari