Jaga:     
Uudised

JOOGA ABC: väike joogastiilide spikker

Joogastiile on palju ja erinevaid, kuigi oma olemuselt on jooga alati jooga. Sobiva stiili ja tunni valimisel tuleb meeles pidada, mis on sinu treeningu peamine eesmärk. Kas tahad langetada kaalu või saavutada paremat lihastoonust? Või soovid rahustada meeli ning vähendada igapäevast negatiivset stressi? Mis peitub nende sanskriti nimetuste taga?

Hatha jooga on üldine termin, mis sisuliselt viitab kõikidele joogastiilidele, mida õpetatakse füüsiliste asendite kaudu. Hatha jooga tunnis saad tavaliselt ülevaate peamistest joogaasenditest, venitad lihaseid ja lõdvestad nii keha kui ka meelt.

Hot-jooga ja hot flow jooga treeningud viiakse läbi ruumis, kus temperatuur on 37–39 kraadi. Tänu soojusele lisandub treeningule kardiovaskulaarne element, vere- ja hapnikuvarustus kudedes, lihastes, sidemetes, näärmetes ja siseorganites kiireneb ning seetõttu vabaneb keha jääkainetest tõhusamalt. Samuti aitab soojus kaasa liigeste ja lihaste liikuvusele. Kuna hot-jooga tõhustab ainevahetust, soodustab see ka kilode kaotamist. 

Ashtanga joogat valides tuleb panna end valmis tugevaks füüsiliselt väljakutsuvaks pingutuseks tunnis, kus järgitakse rangelt teatud asendite seeriat, sidudes iga liigutuse hingamisega. Hea füüsiline vorm koos rahustatud meeltega on kindlustatud kõikidele ashtanga joogaga tegelejatele. 

Vinyasa tuleb sanskriti sõnast “vool” ja need tunnid on tuntud oma voolava ja füüsiliselt intensiivse praktika poolest. Intensiivsuselt on sarnane ashtanga ja hot flow jooga tundidega ning soovitatav just kõigile neile, kes soovivad loomingulist lähenemist väljakutsuvale treeningule, head füüsilist vormi ja lõõgastust. 

Iyengar on lausa piinlikult täpne joogastiil, kus rõhutatakse korralikku keha joondumist kõikides asendites. Sobib eriti neile, keda vaevavad vigastused või kes soovivad asendid enda jaoks füsioloogiliselt selgeks teha. 

Yin-jooga ehk taastav jooga on hea moodus pikkade venitustega oma keha lõdvestada ning närve rahustada. Asendeid, mida nende tundide jooksul tehakse, on suhteliselt vähe, sest igaüht hoitakse mitu minutit. Tund on rahulik ja mõeldud paigal seisva energia liikumapanemiseks teatud meridiaanide venitamise ja lõdvestamise kaudu. Sobib hästi nädala lõpetuseks pärast füüsilisemaid treeninguid.

Üks ja sama joogatund ei ole kunagi igale osalejale täpselt samasugune. Mis sobib parimale sõbrannale, ei pruugi sobida sinule. See, mis on sinule parim stiil, sõltub su iseloomust, füüsilisest ettevalmistusest, harjumustest, tahtejõust, eesmärkidest ja soovidest. See on sinu jooga!

Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi 2012. aasta märtsikuu ajakirjas.

0 kommentaari