Jaga:     
Uudised

15 põhjust võtta kaalust alla

Alates paremast tujust ja topeltenergiast kuni uute hobideni välja – kaalust allavõtmine toob endaga kaasa suure hulga positiivseid muutusi.

1. Parem tuju
Ütlus, et ülekaalulised on kõhnematest lõbusamad, ei pruugi sugugi paika pidada. Uuringud on näidanud, et paljud ülekaalulised kannatavad raske depressiooni all, kuna liigne kehakaal mõjutab hormoonide tegevust.

2. Jalavalu annab järele
Väiksem kaalunumber annab puhkust jalgadele, mis peavad päevast päeva keharaskust taluma. Hiljutine uuring näitas, et salenenud inimeste jalavaevused vähenesid tervelt 83% ulatuses.

3. Tervem nahk
Toitumine mõjutab naha elastsust ja värvi ning liigne süsivesikute tarbimine võib naha kahvatuks muuta.

4. Nauditavam seksielu
Kaalukaotus võib suurendada seksiisu ja muuta vahekorra nauditavamaks, kuna paraneb nii füüsiline võimekus kui ka psühholoogiline rahulolu.

5. Vähem ebamugavaid olukordi
Suurema kehakaaluga inimesed eelistavad tihti vaikselt seltskonda sulanduda ja endale mitte liigselt tähelepanu tõmmata. See muudab teatud sündmused ja olukorrad neile ebamugavaks, näiteks peod ja muud koosviibimised, esinemised ja isegi hobiringid.

6. Vähem allergia- ja astmasümptomeid
Esmapilgul ei paista kehakaalu ja allergia vahel mingit seost olevat, ent osale inimestest põhjustab ülekaal astma- ja allergiasümptomite süvenemist. Liigsed kilod rõhuvad neerupealiseid, mille häired annavad tunda ebameeldivate vaevustena. Lisaks koormab ülekaal hingamisteid, mis võib samuti astmanähte hullemaks muuta.

7. Raskete haiguste oht väheneb
Ülekaalulisus on paljude krooniliste haiguste suur riskitegur. Kaalu normisaamine alandab muu hulgas südame-veresoonkonnahaiguste, mitmete vähivormide ja suhkruhaiguse tekke riski.

8. Uued hobid ja võimalused
Saavutanud normis kehakaalu, saab tegeleda selliste hobide ja spordialadega, millest ülekaalulisena oli julgust vaid unistada. Mõne ala harrastamist võis takistada ebamugavustunne ja kartus ennast näidata (ujumine, tantsimine), kuid teatud aladel, nagu näiteks langevarjuhüpe, on kehtestatud kaalupiirangud.

9. Kõrgem enesehinnang
Isegi 10% kaotamine kehakaalust võib muuta enesetunde paremaks ja anda julgust edasisteks sammudeks isikliku arengu teel. Väikesed võidud viivad suurteni, seetõttu on salenejatel soojalt soovitatav püstitada vahe-eesmärke.

10. Rohkem jaksu ja vastupidavust
Kindlasti on aeg mõelda kaalust allavõtmisele, kui trepist üles-alla kõndimine on muutunud ebameeldivaks ülesandeks. Tervislik toitumine ja piisav füüsiline koormus parandab vastupidavust igapäevastes toimingutes ja sportlikes ettevõtmistes.

11. Magusam uni
Vaevav kehakaal annab endast märku öötundidelgi, sest ülekaalulistel on suurem risk kannatada uneapnoe all – une ajal seiskub hingamine alates paarist sekundist kuni mõneks minutiks. Seisund halvendab märgatavalt unekvaliteeti ja mõjutab järgmisel päeval keskendusmisvõimet, mälu ja meeleolu.

12. Madalam vererõhk
Ülekaaluga maadlevatel inimestel on suur risk kõrge vererõhu kujunemiseks. Nimelt rõhub liigne kehamass veene, mistõttu peab süda vere ringipumpamiseks rohkem tööd tegema. Kaalulangus muudab vereringluse hõlpsamaks ja vererõhk alaneb.

13. Rohkem valikuid riidepoes
Kõhnema kehaga istuvad riided paremini ning tavapärasemate suurusnumbritega rõivaid on poes suurem valik.

14. Täisväärtuslikud suhted
Tänu kaalulangusele paranevad ka suhted. Kõrgem enesehinnang ja enesest lugu pidamine mõjutavad suhteid positiivselt nii tööl kui perekonnas.

15. Kaalukaotus kui energiasüst
Ülekaal koormab keha kõiki organeid ning põhjustab seetõttu üldist väsimust, loidust ja energiapuudust. Kaalukaotus võib esile kutsuda tõelise energialaengu!

Artikkel ilmus Tervis Plussi 2012. aasta märtsikuu ajakirjas.

0 kommentaari